Idalinda och Styrmannen minskar barlasten
idalinda:
Hmm.
K-vitaminet biter inte på mensen så som jag önskar, de senaste mensen var igen överflödigt stort.
dessutom tappar jag fortfarande hår, peruk nästa, på allvar! :cry:
Den senaste veckan har jag även fått väldigt ont i fingrarna, mest både pekfingrar, men även andra fingrar är drabbade.
karpaltunnelsyndrom, heter det tydligen. och ont gör det. jag måste välja vad gör... skriva på datorn är inte det vettigaste göran då.
Så nu måste jag bota allt på en gång.
mitt sista halmstå för mensen är mycket nässlor, tar nu i msk på morgon och kväll.
testar även lika mycket nyponpulver morgon och kväll för värken.
Till håret hittar jag ingen vettig bot....
Dessutom smakade jag gluten förra veckan ( bakade massa tårtor till sonens 20årsöverraskningskalas med kompisar.)
Det resulterade två olika migränanfall denna veckan. :pippi: Hur DUM får man vara??
ursprungsliv:
Tråkigt att höra.
Subcalva:
Tar du fortfarande omega3-tillskott? (Jag tror jag frågat förut men hittar inte det)
Både jag och en kompis upplevde att det gav rejält ökad mens samt mellanblödningar.
I min kompis fall så kom det så oväntat och mycket att det blödde igenom jeansen så hon var tvungen att åka hem och byta kläder.
I mitt fall blev det inte så illa men jag kunde få mens varannan vecka. Min kompis åt O3 som en kur mot reumatism så hon åt nog ovanligt mycket O3 några perioder medan jag åt normaldos bara för att "det var bra".
Jag tänker att även om du tar K2 som ökar blodets koaguleringsförmåga är det onödigt att ta sånt som minskar det.
ursprungsliv:
Jag håller med Subcalva där.
Och du har kollat med läkare också? Det hänger antagligen ihop med hormoner, men det kan ändå vara värt att kolla upp så det inte är något riktigt farligt. Speciellt nu när du har flera olika symptom.
ursprungsliv:
Jag kom att tänka på att K-vitamin samverkar med kalcium, exempelvis för att minska blödning. Det kanske kunde vara idé att fundera på kalciumtillskott eftersom du inte äter mjölkprodukter? Hoppas att det blir bättre för dig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida