Ny och unik KajsaKavat :)
Ninnan:
Jag blev nyfiken på rödbetor, har alltid köpt.
Läste i Kajsas kokbok att det går att förvälla och frysa?? dem med eller utan ättikslag.
Hittade även recept för inlagda. Det är väl sådant här jag ska ägna mig åt i aug. då friheten kommer. :flirting:
KajsaKavat:
Vilken skillnad det blev. :clapping: :thumbsup: Först löste jag upp stevian i lite alkohol för det löste bäst, sedan tillsatte jag vatten så alkoholen fungerar nu mer som konserveringsmedel. Jag tog lösningen och sukrin i mina mosade jordgubbar som jag fryst in. Gott blev det och precis som du sa hemul, den där steviasmaken som jag haft lite svårt för försvann helt och hållet. :nod-yes: :lick: Och det bästa av allt, jag fick äntligen användning för ett smaksatt brännvin som har stått och samlat damm länge.
hemul:
Du ser! :king:
Prova nu rödbetor också. Är nyfiken på om andra tycker det är lika gott som jag gör. :smile:
Fjällmor:
Hej och välkommen!
Jag är mer frånvarande än narvarande här på forum just nu, men hoppas vi ses i trådar framöver ändå!
:jack_n_box_
Sorla:
Jag skulle vara sugen på att testa att blanda stevian i sprit. Men eftersom vi aldrig dricker alkohol så har jag inget av den varan hemma. :confused3:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida