Problem av vete?
(1/3) > >>
Marinda:

Jag har haft en del problem med ögonen under vintern. De har ofta känts irriterade, och jag har skyllt på allt möjlig. T.ex. har jag misstänkt olika hudvårdsprodukter. Det konstiga var ju bara att ibland verka jag tåla dem, ibland inte. Nu misstänker jag istället att det är något jag äter, och vete är en stark kandidat som orsak. Eftersom jag äter en liten mängd kolhydrater, har jag börjat äta en del bröd ibland, och tyckt att jag tål det för magens skull. Men nu får jag tydligen irriterade ögon, även av ganska små mängder. Är det någon som känner igen det här? 

idalinda:
Vilka problem får du ?
Svider ögonen, blir de torra, eller rinner de ?

Allergisesongen har börjat väldigt tidigt i år, jag trodde länge att mjölkprodukterna är orsaken till att min näsa började rinna redan i januri,
men sedan hörde jag om hasselblomning mm. och skyller gärna på det istället  :whink:.

Marinda:
Det svider i ögonen, och de blir lite röda. De blir lite rinniga, men inte mycket.
elocinave:
Vad händer om du avstår helt från vete i en eller två veckor?
Jag menar om det är vete som är anledningen till dina ögonbesvär så skulle det ju bli bättre på en gång?!

Jag har själv också svidande ögon men det är nog för att mina glasögon behöver justeras men eftersom jag fortfarnade ammar behöver jag vänta några månader till. Graviditets-/ammnings-hormoner gör nämligen att synen förändras.

P.S.: En liten undran... varför tror du att det är bättre för din mage om du äter vete?
MiaP:
Jag förstår inte heller, om du själv misstänker brödet är det väl dags att skippa det. Det finns recept på "bröd" som du kan ersätta med:
1 ägg
1/2 dl kokosflingor
1 msk hackad mandel
1-1,5 msk linfrökross
Blanda låt stå ett par minuter och stek sedan i smör som en stor plätt.
Eller kör i micron.
 :pancake: :slurp:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida