fisk, rent allmänt |
<< < (2/3) > >> |
Ninnan: Det är väldigt stor skillnad på färskt och fryst. Det gäller också på sekunden stektiden på färsk. |
idalinda: Citat från: Ninnan skrivet 2012.01.31 - 17:29:01 Det är väldigt stor skillnad på färskt och fryst. Det gäller också på sekunden stektiden på färsk. Utveckla gärna, jag kan inte så mycket om alla detaljer kring fisk. ( min barndoms fisk var pappas fiskade och hemmahastrad abborre med kompisar, rökt fisk, fisksoppa och fiskpinnar) |
Ninnan: Det är så otroligt viktigt med stektiden på all fisk. Du får titta att den precis blir vit, inte en sekund mer. Tar vi tex torsk är det lätt att med en kniv kontrollera den. Steker du för länge blir fisken seeg. Tyvärr är det så att har du börjat äta färsk fisk, tycker du annan fisk är blähä. :nonono: |
Mynlen: beror pa. Jag har nu hittat "perfekta receptet" till blockfisken jag koper. jag kokar forst fisken litet i vatten, salt, smor och citronsaft, sen lagger jag det i ugnsfat och sen haller jag pa en blandning av vispad gradde, majonnas och rod currypaste. da blir fisken helt som jag vill ha den! Nar jag gjorde forr slangde jag in fisken i ungsfatet och sen pa med blandnignen men den blev alltid seg och trakig! |
Tina: Musslor då? Hur giftiga är dom? Gott är det i alla fall. |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |