Kött rent allmänt
idalinda:
Hur var det nu, vilken kött var OK att äta?
kan vi peta av lite fakta här?
Hemul hade några invändningar mot kyckling och fläsk någonstans, men vad var det nu för något?
Nötkött orsakar alla skador till människan, eller hur :flirting:?
Är det bara ägg som är helt godkännt enligt alla?
hemul:
Problemet är att det har läskigt högt omega-6 innehåll. Nöt har så lite fleromättat att balansen inte spelar så stor roll där, men det har bättre balans också.
Jag hade en idé ett tag, det är bara det att det skulle vara så förbannat tråkigt. Ivf var det att köpa den bästa talg man kan få tag på, Gröna Gårdar eller liknande, och smälta. Sen håller man sig till relativt magert nötkött från vanliga butiker som man steker i rikligt med den fina talgen. Då borde man få till en riktigt bra omega-balans till låg kostnad.
idalinda:
ok, det var så.
Så är vi överens om att ÄGG är bra mat och ekologsikt ägg det allra bästa i proteinvägen som man kan stoppa i sig?
Nötkött är bra ur omega-3 synpunkt, men den skulle ju orsaka cancer ... har dom nyanserat där alls, gäller dessa larm bara chark-produkter eller nöt i allmänt?
hemul:
Den senaste studien gjorde ju klar skillnad på kött och chark och framhöll att det inte var köttet som var problemet.
Ägg är inte bra heller ur omega-synpunkt. Allt suger. Det är bara att inse.
Ninnan:
De senast veckorna har jag känt bara bläh till nöt och gris när jag letat kött.
Jag har enbart ätit kyckling, kalkon, ägg och fisk.
Det är mest att jag inte nu tycker det är gott i munnen.. och jag äter säkert lika ohälsosamt betr. omega..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida