mandel- och kokosbröd |
<< < (3/3) |
idalinda: Citat från: anki skrivet 2008.02.28 - 09:50:03 Ett portionsnötbröd för morgonmackan 1dl nötter/mandel/cockos (blanda efter smak) hacka nötterna i en Bullit (är bäst) fyll sedan upp till dl med cockos och häll i 1 ägg Nu måste ni hjälpa mig 1dl nötter/ mandel/cockos ( menas det nu cocosflingor ?) hacka nötterna en bullit fyll sedan upp till dl med cockos ( menas det 1 dl cocosflingor till eller 1 dl cocosfett, i så fall måste det vara rinnande ?) Jag är en totalnovis med cocos ... :confused3: |
Langhol: Jag tog ca 1 dl mandel och höftade i ca ½ dl kokosflingor. :rolleyes: |
anki: Det kan man kanske göra hur som beroende hur man vill ha konsistensen. Jag tar lite paranötter och ett par mandlar, sen mixar jag så det blir "mjöligt, och häller i så mycket cockorflingor så det blir en dl tillsammans. Originalreceptet var 1 dl. cockosflingor och 1 ägg men det blev ju godare med lita andra nötter tyckte jag, men decilitern torrvaror höll jag på. Anki |
idalinda: jag fick läsa en gång till och nu har jag äntligen fattat rätt :confused3: Jag ska alltså har 1 dl torrvara ( och där kan man blanda lite hur man vill) och sedan bara ett ägg och smeten är klar :clapping: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Föregående sida |