Barfotaskor
Ealina:
Jag undrar om det är någon som har bra tips på barfotaskor till vuxna och barn.
Jag är inte ute efter såna där tusenkronors vibram eller merrell utan billiga enkla saker.
Det jag är lite inne på är mockasiner. Min första tanke var såna där som man hittar på barnavdelningen hos de stora klädkedjorna. Vad tror ni, kan de funka utomhus? (När det är torrt väder, dårå)
Jag har även kollat in bobux och bellio, men hos dem står det tydligt att de bara är för inomhusbruk? Jag antar att det är för att de färgar av sig? Eller vill de bara friskriva sig från olyckor med glas i naturen?
Äh.. suck. :smack_head:
Jag skulle vilja ha ett par snygga mockasiner själv (fast inte såna som ser ut som seglarskor eller med massa fransar, dem gillar jag inte..)
Annars får jag väl skaffa mig materialet och sy själv, men jag känner mig lite för lat för det ännu :whink:
hemul:
Jadu, det kan nog bli knepigt. Jag tycker mina Runamoc är jättesköna, men snygga är de nog inte. Och med frakt och allt så är de inte så billiga de heller. De har jättesöta mockasiner för barn dock. Dessutom låter det som om du vill ha flera och då blir det ju större risk att åka på tull.
Passa dig för barfotaskor! Jag går och halkar i mina nu för jag kan inte ha de nästan platta fårkinnsboots jag köpte förra vintern för jag får ont på studs. Blir det kallare så måste jag ju och jag fasar.
Sorla:
Ja mina Vivostövlar är livsfarliga! Men jag envisas fortfarande. De funkar ju bra med fårskinnssulan i. Dvs, jag fryser inte. Så här års är det svårt med barfotaskor.
De här kanske skulle fungera. De är i alla fall testade i snö och på is och ska fungera bra. Till nästa vinter ska jag ha ett par såna. http://www.vivobarefoot.com/us/ladies/off-road-hi-ladies-13.html Men de är ju inte mocasiner....
hemul:
:club_idiot:
Citat från: Ealina skrivet 2012.01.13 - 17:51:29
Jag är inte ute efter såna där tusenkronors vibram eller merrell utan billiga enkla saker.
Sorla:
Men vadå! De kostar ju inte tusingar! :badtongue:
redigerar
Ok, de är dyra. Men de här då? http://www.bittersweetclothing.co.uk/products/show/1528-terra-plana-belle-boot/designer
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida