Affes snodda snabblax med sesam.....med lånat bea recept från annan tråd *L*
Sorla:
Såsen år suverän, det vet jag. :tongue: Lax är aldrig fel. Så det är klart att det blev succé. :tongue: Halloumi är också en höjdare. Och jag gillar sallad i alla former. Man fågelfrön om man vill ha lite knaster i salladen.
Mynlen:
gnida gronkalen? ata den ra? det ska jag testa! Borde vara ganska gott. Hm far skriva upp det pa min lista imorgon! Fast har kops det oftast fardigtskuren i smabitar till "stamppot": blandning av mosad (stampad) potatis och kokt gronkal eller annan gronsak. (stamppot boerenkool ar med gronkal, stamppot zuurkool med surkal, stamppot andijvie med .. "Cichorium endivia" vad det nu heter hos er. Och sa finns det en del olika till. Forutom med lok och morot da ar det Hutspot....
Affe:
Citat från: Mynlen skrivet 2011.12.02 - 07:33:07
gnida gronkalen? ata den ra? det ska jag testa! Borde vara ganska gott. Hm far skriva upp det pa min lista imorgon! Fast har kops det oftast fardigtskuren i smabitar till "stamppot": blandning av mosad (stampad) potatis och kokt gronkal eller annan gronsak. (stamppot boerenkool ar med gronkal, stamppot zuurkool med surkal, stamppot andijvie med .. "Cichorium endivia" vad det nu heter hos er. Och sa finns det en del olika till. Forutom med lok och morot da ar det Hutspot....
Kul med olika matkulturer...här finns det knippen med grönkål lite överallt just nu inför julen.... god är den ...
Mynlen:
finns nog ocksa har men i "supermarkt" ar det oftast bara fardigtskuren tyvarr!
hemul:
Mynlen, du som är en erfaren kvinna på många sätt, tror du syrad grönkål blir gott? Jag ska absolut testa, men frågan är om jag bara ska göra ett litet prov eller om jag ska fylla krukan. Får nog bara en chans, för grönkålen brukar försvinna lika fort som den dyker upp i butikerna.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida