Lowcarbmyter: bär innehåller mindre kolhydrater än frukt
hemul:
Jag fattar! Det är som jag och varmkorven. Det börjar med en halv och slutar med 10 stycken. Men det är ju en helt annan diskussion liksom. Om man på något sätt är känslig för vissa saker, om för myckt lätt slinker ner o.s.v.
Tina:
Ja men jag håller med om man inte riktigt fattar varför vissa saker är så förbjudna och andra inte.
hemul:
Delvis är det nog det där du var inne på, att man tänker på hela frukter. Som banan. Jag har inga problem med att använda några skivor och låta resten ligga i frysen, men nån annan kanske har det. Samma som det där med Finncrispen. Deras enda fördel är ju att de är små, som bär.
idalinda:
Tack Hemul för jobbet!
Jag tänker absolut käka många mandariner till jul och mosa banan och apelsin till min favoritblandning!
Hmm, vad ska jag göra mer .... :whistle:
Jap, så olika munnar vi har igen Hemul, en varmkorv eller två är absolut max jag kan äta oavsätt hur finska och goda dom är.... aldrig 10
men om vi skulle prata om bullar, pepparkakor eller mandariner för att inte tala om fincrips så skulle jag kunna parkera bredvid ett skål
och bara fortsätta hela natten....
Sorla:
Citat från: hemul skrivet 2011.11.23 - 16:30:24
Samma som det där med Finncrispen. Deras enda fördel är ju att de är små, som bär.
Och så är de godare än vanligt knäcke! Jag brukar mula i mig 2-3 stycken per middag. Och det ger inga problem för mig. Inte som mjukt bröd, som jag får ont i magen av. :puke1:
Jag blir också sur av de där generaliseringarna som LCHF-rörelsen kör med. Hur svårt är det att skriva "ett kvarts äpple"? Inte ett dugg svårare än att skriva "några jordgubbar". Däremot kan man reagera på andra saker än själva kolhydraterna i frukten tror jag. Ett otillagat äpple brukar ge mig svåra hungerskval. Så har det alltid varit. Men om jag steker i kanel är det inga problem. Men samma mängd banan eller något annat bär ger inte alls sån hunger. (Att banan var ett bär hade jag faktiskt inte en aning om! Är du säker?)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida