Pasta (spagetti) för LCHF? |
<< < (2/7) > >> |
Corny: Nu låter väl jag skittråkig, men vitkålsspaghetti är inte så dumt. Det har jag använt till både köttfärssås och carbonara, och båda rätterna smakar utmärkt! Det som väl är skillnaden är att det inte går att "rulla upp" vitkålen på gaffeln. |
Mynlen: jag åt spetskåls"pasta" med köttfärssås igårkväll och resten nyss till lunch. MUMS, jag tror jag tom tycker det är godare, mer crunch. Sen tycker jag, hur tråkig jag nog är, att man inte måste leta efter för många substitut... att det är bättre att komponera måltider från det man har och inte försöka göra något som liknar pasta typ. Att bara äta köttfärssås är ganska tråkigt men (råa) fint strimlade spetskålen är jättegod till. Och nyttig! |
Sorla: Hittills har jag inte hittat något som slår tunna omeletter till köttfärssåsen och så sallad till det. Det är gott och mättar fantastiskt bra. Omelett på 1 ägg och en halv dl grädde, salt och peppar. Det ska räcka till ca 3 tunna omeletter :lick: |
/LO: Strimlar man omeletten fint så blir det också lite spagettilikt! Men riktig pasta är borta! |
hemul: Citat från: Tove skrivet 2011.09.29 - 12:55:12 Dessutom är det en del ingredienser som jag känner mig lite osäker på, t.ex. "Potassium Chloride" (pottaska?). Jag letar också Kaliumklorid, KCl. Samma som ersätter en del av natriumkloriden i t.ex. Seltin. Ska ju vara nyttigt. Men jag tycker också de där nudlarna verkar lite äckliga. Ligger ju i nån vätska som luktar urp tydligen. Japanska Torget hade åtminstone förut en torr variant också. |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |