Hur har ni löst frukost, lunch, middagar när ni är borta?

<< < (2/3) > >>

idalinda:
Jag säger till dom som jag åker till, att de ska inte baka när vi kommer!
På sommaren sägar att det är enkelt att tänka på grillmat och glass / bär för oss.
Då får man oftast kött/ korv + sallad till och just glass som efterrätt.
Om man inte vill ha glass heller, önskar man inte det, men kanske bär.

Någon gång har jag tagit med mig eget bröd.

På stan väljer vi oftast max-hamnburgarerestaurang, där får man en Lowcarp-måltid. Salladsblad istället för bröd!
Mc-donaldsvarianten är 3-4 cheeseburgare och slänga brödet och pressa all kött och ost ihop.

kwidell:
 :lulz: vi kör precis samma variant på McDonalds idalinda!  :laugh: smidigt som attan faktiskt.  :thumbsup:
max har ju fattat det där med LowCarb... en deras hamburgare har massa konstiga tillsattser i sig..

Tina:
Usch jag kan inte med McDonnalds utan letar upp en Burger king istället, där får man hamburgaren i tallrik med kniv och gaffel. Jag är ofta ute och hjälper till på olika tävlingar med hund. Då brukar det bjudas på pastasallad och dyligt. Jag tar då med mig några kokta ägg och en burk makrill i reserv. Kalla pannbiffar med cole slaw om jag har tid och ork att fixa innan är också gott. Cole slaw kan man göra en stor bytta som håller sig länge. Annat gott är rökta laxrullar med pepparotsost i, skinkrullar med färskost. En brie är gott att skära bitar av att ha till kaffet eller vinet. Har också bra hållbarhet. Möjligheterna är oändliga  :smile:

Mynlen:
Idag var jag ute på vift med kompis och barn. Vi var till ett litet friluftsmuseum, jätteroligt. Som lunch hade jag med mig en äggröra på 3 ägg, litet lök och litet tomatpure. Är fortfarande mätt! trots allt gående hela dagen. Bra matsäcksmat är äggröra alltså.

Tina:
Har aldrig testat kall äggröra men det kanske man ska prova.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida