Ovanliga kryddor till kött

<< < (3/5) > >>

hemul:
Svårt att beskriva, lite rökt som sagt. Smaken blander sig med andra kryddor och förhöjer dem tycker jag. Inte så ruskigt distinkt smak i sig självt och jag tror inte jag skulle vilja ha det som enda krydda, tror smaken kan bli lite obehaglig då, men jag ska prova det.

Hur som, nu när jag väl vågat testa använder jag nigellan hela tiden. Sätter lite stuns på maten.

Mynlen:
spännande!

kul också med namnet nigella.. den där jävla tjejjen som lagar mat på tv så att man MÅSTE laga samma och det är så fullt med kh att man inte SKA laga det... men hon är så sensuell med maten.. haha
Nigella Lawson alltså...

kwidell:
 :nod-yes: kunde jag byta kropp med någon så vore det med henne! Wow säger jag bara!  :lol: :flirting: hon har ju blivigt röstad till englands sexigaste ett antal gånger också...  :whistle: engelska kvinnor vill heldre se ut som henne än Kate Moss!!  :laugh: 

men kryddan nigella har jag aldrig hört talas om?... men det låter ju coolt!  :thumbsup:

hemul:
Jag gillar också Nigella! Inget löjligt hattande med kryddmått för saltet och sånt larv där inte!  :lol:

Jo, jag håller med. Hon är snygg och ser oförskämt frisk ut också.

kwidell:
nej precis! där är det rejäla nypor och slevar med saker... och allt verkar smaka så himmla gott! och hon tillagar det på ett så sensuellt sätt så man blir galen!  :bang_head: speciellt eftersom det är så mycket sockerstinna saker som lagas... och man blir ju så sugen så det är inte klokt!  :dribble: :w00t: ... men förutom det så verkar hon ha en så sund inställning till maten... och hon verkar liksom leva i verkligheten också... med alla tipps om matlådor och kylskåpsmummsande och liknande så förstår man u att här är en kvinna som vet vad hon talar om.  :nod-yes: jag tycker om det. och som sagt är det inte frågan om några larviga kryddmått med salt där inte!  :tongue_wag: :lol:

Tänk om hon kunde börja laga lågkoliskost i stället!!!  :w00t: :dribble: :dribble: :dribble: fatta att det skulle sprida sig!  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida