Vad göra åt vätskan i kroppen?
/LO:
Just nu håller min kropp på att samla vätska. Magen ser gravid ut, vaderna känns som stockar och det blir fula strumpmärken. På baksidan av benet precis ovanför hälsenan är alldeles svullet.
Jag antar ju att det är något symptom på något som inte riktigt är som det ska. Men frågan är om man kan och ska göra något åt symptomen? Gör vattnet någon nytta eller är det en överreaktion och är bättre att driva ur.
Någon som har tips på vätskedrivande?
Tänk med mig!
Sorla:
Njae.....inga strålande tips tyvärr. :shake_head: Jag har en kollega som måste köpa specialstrumpor utan resår i för att slippa märkena. Han har också reumatism.
Kaffe är ju vätskedrivande. Och salt samlar vätska. Å andra sidan behöver man ju lite extra salt när det är så varmt....så att utesluta salt i maten tror jag inte heller är bra. :confused3: Nä, av mig fick du inget konstruktivt tyvärr. :shake_head:
/LO:
Undrar var du är för här är inte varmt. Fuktigt och 20 grader, men inte mer.
Känslan är att cirkulationen är kass. Kan inte riktigt förklara...
Mynlen:
jag har ingen aning. Jag vet bara att min kropp ibland samlar vätska i olika skeden av min menscykel. Ibland vid mens, ibland före mens, ibland vid ägglossning. men så mycket som du säger har jag aldrig varit med om.
Hoppas du hittar problemet!
/LO:
Det syns inte direkt, mynlen, men det känns och det är två kg.
Har läst runt lite och får för mig att lymfsystemet inte riktigt funkar när jag blir dålig. Jag har tänkt det många gånger förut och nu dök tanken upp igen. Ska testa att köra lymfareninskuren med lagerblad och nejlikor så får vi se. D-vitamin hjälper också!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida