Mynlens Möjliga Minskning

<< < (5/652) > >>

kwidell:
Va kul med eget företag!!!  :w00t: och Gardiner också! Perfekt! då kan jag beställa av dig nästa gång jag behöver nya!  :lol: :flirting: hade julgardinerna uppe till nu straxt efter midsommar pga att jag inte hade några vanliga gardiner som passade till fönstren!  :bang_head: vi flyttade in i lägenheten i September förra året... så Gardiner stod inte högst på listan så att säga  :whistle: men efter många många veckors letande så nöjde jag mig med gardiner jag hittade på Jotex.se det blev helt ok. men i alla fall jag saknar ett mer varierat gardinutbud!!.. just nu verkar det nästan bara vara de där Panelgardinerna som går att få tag på!... men om man som jag inte kan ha sådana, utan bara vill ha en gardintopp... ja då finns det inte så mycket att välja på längre  :sad:

Gällande sug så har även jag det just nu.  :thumbdown: för min del så kickar det in så fort det har blivigt lite för mycket kolhydrater i kosten... det är inte nödvändigtvis ett sötsug heller.. utan bara ett sug att äta något!  :smack_head: så det där med Jordnötssmöret känner jag så väl igen från mig själv  :whistle:  Däremot så fungerar inte tricket med Isbitar för min del... jag kan inte bita i kalla saker  :thumbdown: så för min del så blir det oftast nötter eller mörk choklad!  :nod-yes: ... om jag är riktigt sugen på choklad så gör jag ibland chokladmosse.. det blir rätt mäktigt så jag känner mig tillfredsställd efter det  :lol: ... om suget sätter in hema på dagen så hjälper det ibland att steka på några sparrisar i smör och vitlök.  :dribble: syndigt gott! och verkar inte påverka kolismonstert.. inte för mig i alla fall....

Har du det här med ökat sug vid ägglossning och sen vid mens också? mitt värsta sug sätter in veckan innan mens  :redface: då blir jag sugen på de mest bisarra saker emellanåt!.. som jordnötssmör direkt ur burk och så  :whistle: ... men det suget har inget med kolisarna att göra i alla fall!  :lol:

hemul:
Lycka till!  :flowers:

Mynlen:
Hmmm mina julgardiner hangde alltsa kvar tills jag hangde upp mina hemsydda rullgardiner for 5 dagar sen :) Enda problemet nu ar att jag tog bort garndinstangen som ska halla upp julgardinen nu i jul igen. :smack_head: Hm fa se hur jag loser detta...  :hm-hm:

Suget har avtagit for mensen kom Jaha, da vet man igen vad det beror pa.  :angry:

Sitter och fryser pa jobbet nu, det ar pissvader och bara att titta ut ger en rysningar. Blir val varmare sen, eller sa fryser jag bort 5 kg.  :whistle:

steka sparrisar med vitlok, vad ar det for sparrisar, hur gor du? later sa gott!!

Napp, dags att ta itu med jobbet!  :pippi: :wave:

Mynlen:
 :guns: :guns: förr köpte jag djupfryst kebabkött på lidl och det var "flagat kött" men helkött och ganska gott kryddat, Var bra att ha i nödfall.

Idag kom ett sånt nödfall igen och så har dom ändrat det och är det processerat kött, typ flagat köttfärs. Smaken var otäckt och bara 93% kött och resten vill jag inte nämna mer.  :so_mad: :so_mad: :so_mad: :so_mad: :angrywife: :angrywife: :fork_off: bilden på paketet såg iallafall ut som omd et var normalt kött.

ARG!

vi åt upp det, med kinakål och litet extra kryddning och STARK vitlökssås  :ninja: Då gick det att äta...

kwidell:
 :puke1: visst blir man arg när de försämrar en produkt på det viset!  :fork_off:

de sparrisar jag använder är vanlig grön sparris. fryst sådan faktiskt, så jag alltid har det hemma när andan faller på!  :lick:
värm en stekpanna med mycket smör i. pressa ner 1-2 klyftor vitlök och rör runt i pannan. lägg i valfri mängd fryst grön sparris och pressa ytterligare 1-2 klyftor vitlök direkt över dem. stek på medelvärme tills sparrisen är genomvarm och vitlöken lite ljusbrun. lägg upp på en tallrik och njut!  :lick: (ev kan du salta lite precis innan du äter också, för att framhäva smakerna ytterligare!)

vitlöken blir mycket mildare när den blir stekt. så var inte rädd för större mängder. den blir också aldeles knaprig och mummsig när den är ljusbrun!  :lick:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida