Blomkålpremiär |
(1/3) > >> |
idalinda: Det ni, idag käkade vi vår första egna blomkål :inlove: |
kwidell: :dribble: låter underbart!!! själv har jag inget eget som är moget ännu... men tomaterna tar sig och vi har i alla fall två stycken Chillipaprikor som är på gång! resten blommar ännu så länge.. men om alla blommor blir frukter så komemr vi svämma över av mumsigheter sen! :laugh: |
Tina: Åh va tidigt. Jag såg en pytekronärtskocka idag på plantan som på något vis överlevde vintern. |
kwidell: :thumbsup: Egen kronärtskocka! Nice!! kna man odla sådan på balkong tro? :confused3: eller blir det en såndäringa jättestor planta av det kanske?.... :rolleyes: Fan, om jag fortsätter vilja utöka min balkongodling på det här sättet så finns där snart ingen platts över till mig! :laugh: |
idalinda: Blomkålen och vitkålen före midsommar är ett botanisk under :flirting: För första gången satte jag kålfröer ( det var kanske i mars) tidigt och planterade dom sedan i rätt stora byttor( typ 7 liter). för 3 veckor sedan satte jag sedan dessa stora plantor i jorden ute i trädgården och wow fick färsk blomkål och vitkål NU. Det ska komma först i slutet av juli! Många sorter jag har försökt tidigarelägga, men sällan lyckats så bra som med kålen. :yay: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |