S Y T R Å D

<< < (8/9) > >>

elocinave:
ha ha,

förra veckan tillbringades med att ställa in trådspänningen :crazy:

Köpte nya gardiner till köket och ville sy upp dem. Eftersom de var för långa klippte jag av en bit och använde den biten för att träna lite.

Det är ju skitsvårt att få till det så att tråden är lagom spännd! Jag har gett upp men ska ge mig på ett nytt försök snart :rolleyes:

hemul:
Jag hade samma problem! Det visade sig att skruven för undertrådsspänningen var åtdragen nästan helt. När jag lossade på den gick det kanon. Jag trodde ju liksom att allt var inställt på normallägen från fabriken, men icke!  :smack:

P.S. Jag gjorde det där fallprovet det står om i boken. Sedan kunde jag ha övertrådsspänningen på 2 (som jag antar är normalt).

elocinave:
o.k. det är altså bara undertråden som ska lossas?

Jag gjorde det men antagligen inte tillräcklig mycket. Sedan orkade jag inte ta tag i övertrådsspänningen och packade undan symaskinen istället. :shy:

hemul:
Det var det på min. Kanske drar de åt den där lilla skruven när de monterar maskinen så att den inte ska lossna? :goggle:

Jag tror det är samma problem på min gamla maskin. Jag hade nämligen ingen aning om hur man ändrar spänning på undertråden innan jag läste Lidls fina bruks.  :clapgrin:

skogsstjrna:
Citat

fallprovet

Men hemul, tappade du ner nya symaskinen på golvet?   :max-shock:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida