S Y T R Å D

<< < (3/9) > >>

hemul:
Precis min åsikt! Trosor ska vara bekväma och inte synas genom brallorna. Enkla och smakfulla också, d.v.s. vit bomull.  :cool:

Den där jäkla spetsen är VASS. Den gnager på stjärten när man sitter länge. Hatade sånt när jag var smal också. Om man cyklar långt t.ex. så blir det obekvämt även om man inte är tung.  :fork_off:

Du är för ung, men för 25 år sedan fanns underbara trosor som hette Domus bastrikå. Jättebra kvalité och insydda, lite bredare resårer. För några år sedan när en granne hängde tvätt ute anmärkte jag att några trosor såg precis ut som mina gamla favoriter. Det visade sig att det var såna! Hon hade haft dem i 20 år och de var fortfarande fina. Det visade sig att hon också hatade tramstrosor. Önskar jag varit lika smart och lagt upp ett lager. :biggrin1:

Vira:
Det finns underklädesaffärer som har sådana trosor både med och utan ben. Åtminstonde finns det i Göteborg och här i Lidköping. Köpte sådana till mor för ett par månader sen :lol: Annars är sloggis maxitrosor rätt så bra :smile:

hemul:
Men är inte det såna där ribbade supertantiga saker? :goggle:

Vira:
Finns alla variationer. Har dom inte hemma det kunden vill ha så försöker dom skaffa hem :smile:.

hemul:
Såna affärer har jag inte hittat här. :sad:

Förresten, om man ska testa att sy trosor, skulle tyg från en gammal T-shirt funka?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida