Odlat på liten yta.

<< < (2/5) > >>

Ealina:
Nej, vi har inge Plantagen här, men en Blomsterlandet. Men om det finns på ena stället så kan det ju mycket väl även finnas på det andra!

Vattenkristaller låter spännande med! Måste vara ungefär som såna där små kulor i påse som ligger i lådan när man köper nya skor, gissar jag. Mannen och barnen leker gärna med såna och låter dem dra åt sig vatten för att sedan torka igen för att kunna dra åt sig vatten igen och sedan torka igen för att kunna dra åt sig vatten igen för att sedan tork.. Hm, jag antar att du förstår.. Ja, de leker, helt enkelt  :lol:

kwidell:
 :lulz: Jo jag kan se det Tydligt framför mig!  :lulz:
det är nog rätt likt det ja!.. för de ÄR små kulor detta med... genomskinliga sådana...se här:  http://www.vattenkristall.se/index.html

Blomsterlandet tror jag däremot att vi saknar...  :sad: inte har jag hittat någon i alla fall!... men det borde ju vara något likvärdigt tycker jag!.. typ Handelsträdgård liksom.  :inlove: ...  leker med tankern på att starta upp en liten örtträdgård i köksfönstret..  :lol: där bor just nu en rackarns massa AloeVera plantor... 9 stycken!.. och alla kom de ifrån en enda planta som maken fick av min mamma.. den trivs kan man säga..  :laugh: ... så jag funderar på att flytta några av dem till annat fönster.. samt ta bort annat "krimskrams" som bor på fönsterbrädan... och plantera örter. måste ju vara perfekt att ha sådana i köksfönstret liksom!  :flirting: .. får leta upp några lagom stora krukor bara... blir i juni helt enkelt... majs budget tillåter inga fler inköp...  :thumbdown:

kwidell:
Nu har jag inhandlat och planterat örter i köksfönstrena! blev hela 13 sorter  :lol: köppte snygga fyrkantiga krukor i rött vitt och svart som står uppraddade på fönsterbrädan och täcker båda fönstren maximalt. blev riktigt snyggt om jag får säga det själv  :flirting: :lol:  bland växterna så finns massa olika sorters mynta och timjan.. en Lagerblad och en Kardemumma! tyckte det var ovanligt så jag blev nyfiken...  :redface:
balkongodlingen har även den fått sällskap av fler växter. 4 nya blev det planterat därute i kväll. så det är en Jungel under skapande därute!  :flirting:

kwidell:
Min nya "Hobbydjungel"  :laugh: man kan lungt säga att balkongen är rätt grön nu....  :rolleyes:

kwidell:
och här är inomhus Djungeln... ett fönster fyllt med 8 Aloe Vera plantor.. och ett av köksfönstren som rymmer 6 olika örtkryddor..  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida