odlingsläge
<< < (5/7) > >>
Léonie:
Hoppas jag med, har inte läst på om den så mycket och det är första gången för mig. Ska se till att göra det snart(när mina tentor är över *puh*). Hur odlade du din jordmandel?

Jag har lyckats hålla mina chilisar fria från löss i år! Så jag hoppas på att de håller sig lusfria åtminstonde ett tag till! Har satt två lila sorter, "Royal Black" och "Black scorpion tongue!  :lol: Royal black ska visst vara bra att göra chilipulver på.  :smile:

idalinda:
Jag vill minnas att jag hade jordmandeln i hinken i växthuset.
Och sedan tror jag att den inte riktigt blev så väl omhändertagen som man skulle önskas :shy:
Men det är några år sedan så jag kan inte riktigt  säga hur det var...
Léonie:
Okej, jag funderade på att sätta den på friland men jag tror att det kanske blir lite kallt åt den... Det ska tydligen till och med vara för kyligt i zon 3 och jag håller ju till i zon 4-5.  :neutral: Det var nog inte helt genomtänkt med den, lite mer av ett impulsköp. Men kommer nog sätta dem i hinkar och så får jag väl kånka in/ut dem så de står inne under de svalare nätterna.  :smile:
idalinda:
Den metoden kan bli bra! Håller tummarna :thumbsup:
idalinda:
Alla landen är nu greppade och klara ( ungdomsarbete).
Jag har rensat blåbärslandet och planterat dit en ny planta ( en dog två år sedan), snyggat till här och där.
Planterat om 20-tal nya steviasticklingar.

Det är så vackert överallt, snygga kanter, skön svart jord väntandes på plantor.
Vårblommor, och speciellt underbara tulpaner.

Det känns att det finns även njut-tid i trädgården, jag är så förvånad när det inte finns någon stress över det hela
och man är hela tiden lite före i arbetet.

I morgon blir det lite planering ( stora blomrabatten  ska tuktas lite; bort med några risiga kryp-tujor och  vintergrönan ska begränsas , dit ska mängder av sommar-höstblommande perenner så att rabatten kan vara bedårande även på höstkanten)
grävningen blir på måndag då en kvinna kommer och gräver upp dom och tar med sig...  :thumbsup:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida