läget i slutet av april |
<< < (2/2) |
idalinda: Läget 2012 Det finns gott om: pumpamos broccoli vinbär vinbärssaft äppelmos äppelsaft lite jordgubbar blåbär björnbär rötter: morötter och palsternacka, lite rättika, rödbetor ( alldeles för mycket, vi äter inte dom!) inlagt : rödbeta squash ( Jag har två manshöga frysskåp fulla av mat... något mer måste finnas även där... :confused3:) vitlök mycket popmajs tillräckligt mycket basilika och sallad och mangold som nyproduktion, räcker till ett par måltider / vecka. Det börjar bli bra med gröna blad till smoothies, men bären börjar ta slut snart, då får vi käka sallad några veckor innan jordgubbarna börjar på allvar :flirting: I år ska det bli mer morötter och palsternacka , lite polkabetor och kålrötter + rotselleri, men jag tvivlar på rättikan. |
hemul: Har du jortärtsskockor? Det blir god soppa. :tasty: |
idalinda: Citat från: hemul skrivet 2012.04.23 - 12:02:03 Har du jortärtsskockor? Det blir god soppa. :tasty: Vi fick smaka dom av äggtanten ett år sedan.... de var goda, men fisiga :flirting:. Kanske ska jag ha dom när/ om vi flyttar på landet och har mer yta... |
Navigering |
Meddelandeindex |
Föregående sida |