Frukost
Helene:
Vad äter era barn till frukost?
Min familj skriker efter K-specilaflingorna som jag numera vägrar köpa. Det finns inget bröd hemma!!
Världens hemskaste mamma är jag just och försöker förtvivlat hitta mat som ungarna kan tänkas prova istället.
Själv har jag ätit LCHF utan undantag sedan 27/12-10 nu senast. Har hela tiden försökt få dem att prova det jag äter och visst lite äggröra kan slinka ner ibland eller kanske någon "pannkaka utan mjöl med vispad grädde" men när det hela tiden finns det gamla vanliga hemma så är det de dom vill ha. Därför har jag (men inte maken) nu slutat köpa hem det. Barnen är tre stycken killar 15, 11 och 8. Till saken hör att 8 åringen är kraftigt överviktig, 11 åring väger för lite, han har ADHD och äter medicin som gör att han äter ännu mindre än innan. 15 åringen har alltid sportat 4-5 ggr/v tills i julas , men vill nu mest sitta framför datorn. Mannen är nästan mest besvärlig. Han behöver minska rejält men bara gnäller. Jag är nu trött på hela situationen. Mannen för väl äta vad han vill.
Framför allt 8-åringen är det jag kämpar för nu. Jag vet att han lider av sin övervikt. Han är aktiv i både fotboll, judo, hockey. Men att röra sig blir jobbigare och jobbigare. Han blir stilla stående och nu det sista vill han alltid vara målvakt... I skolan äter han han gärna tre portioner! Så jag tänker om jag kan få i honom en riktigt fet och mättande frukost så han inte är vrålhungrig vid lunch? Han slänger dessutom i sig maten. Han dricker bara vatten till maten och äter inget bröd(säger han). Tar tacksamt emot förslag! ~ Helene
moncaponca:
Min son, snart 11 år, har en ADHD-problematik och älskar att få stekt fläsk med lite äppelmos till frukost....
Annars stekta ägg, ibland gårdagens middagsrester om det var något som båda ungarna tyckte om osv....
Corny:
Kan du inte skicka med 8-åringen ett mellanmål till skolan? Det kanske kan behövas om han är så hungrig av sig, och ibland är det ganska så långt mellan frukost och lunch.
Helene:
Tack för dina förslag :)
Jag hittade i en annan tråd förslag på smoothies. Det kanske jag också kan pröva.
Hoppas bara nu inte mannen kommer hem med flingor och bröd i dag! Då blir jag arg :angrywife:
Helene:
Mellanmål kan vi också prova...vad?
Ostbitar, råa morötter är det ok?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida