"Synda"
Shyan:
Jag har inte karaktär o vara jättestrong ... skulle jag vara det skulle jag nog efter ett tag lägga ner o återgå till mina gamla vanor
Hittils har jag gått ner ca 5 kg på ca 1 månad. Äger inget måttband så jag har inte mig men fått göra ett nytt hål i mitt skärp iaf :)
Då har jag ändå inte räknat mina Kolhydrater jag får i mig utan försökt äta rätt mat med bra råvaror och nån sallad till
Tror det gör mycket att jag nu äter riktig mat varje dag o inte som innan då jag antingen kunde köpa nån typ fädrigrätt från Dafgård lr Findus. Om det inte blev korvahålken lr pizza/kebab. Kunde också äta massa mackor istället för o laga mat. Samt att jag knappt druckit läsk o ätit massa godis.
Blivit nån enstaka Cola zero.
Nu ska jag bara få tummen ur o börja träna oxå så hjälper det säkert oxå till med viktminskningen annars får jag väl iaf lite bättre styrka o kondis vilket inte heller e så dumt :)
hemul:
Ja, men då har du väl ingen anledning att vara så jätterädd för kolisar.
Lisalotta:
man kan inte gå ner i vikt utan att synda om man inte är en robot.
Frida:
Citat från: Ninnan skrivet 2011.04.19 - 23:37:12
Eftersom jag inte behöver tänka på min vikt längre, "väljer" jag de kolisar jag vill ha. :flirting:
Lite ekologiska potatisar, ibland lite lingon eller hemlagad gelé(lite socker).
Ofta räcker det med det lilla söta för att jag inte ska fundera på skräpmat.
Tre klyftor av clementine kan få igång mej på jobbet när jag vill vara alert. :wave:
Efter två år med lchf verkar det som om jag inte behöver så mycket sött för att bli tillfredställd.
Jag vill också tillägga att jag var jättesträng det första året! och som tur är har jag inte diabetes.
Åh vad skönt det låter. Jag började med lchf förra onsdagen och idag hade jag jätte sug efter något att stoppa i munnen. Det var nästan så att jag grät och bad min man åka och köpa en påse bilar. Men jag åt ost och hasselnötter istället. Skönt att höra att begäret kan försvinna.
Sorla:
Hej Frida!
Välkommen! :flowers: Första tiden är tuff för många. Särskilt om man kapar alla kolisar direkt. För mig hjälpte det att ha min målbild i skallen, när suget blev svårt. Jag hade den som ett mantra. Och så är vatten ett underskattat medel mot sug. Men ost och nötter är också finfint för många.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida