Matrevolutionen

<< < (2/3) > >>

hemul:
Men det är ju rätt OK om det är normalt Bregott.

Corny:
Poängen för mig är följande: Här hemma finns bara smör, och inget annat. Har aldrig heller funnits annat än i undantagsfall. Ändå frågar människor som sover över om vi inte har något "riktigt" smör när de ska breda smörgåsar på morgonen. Jo, vi har bara riktigt smör, brukar jag svara då.

Vad jag menar är: Varför använda annat om man inte måste?

idalinda:
Jo Bregotten finns i alla fall, men jag tvivlar att det finns bregott i matlagningen :sneaktongue:
Nu på gymnasiet kan de ändå välja lite mer själva, och man kan ta bara kött och sallad om man så vill.
Under högstadietiden var det ett evigt problem att man fick 6 köttbullar  per skalle, och vad är det
för en kille på 180cm och 90kg. I värsta fall var köttbullarna slut när den sista klassen kom till matsalen.  :bang_head:

Jag har förståt att kostchefen käkar smör hemma (och tänker på kolisar också), men vågar inte 
göra några förändringar i skolmaten :cry:

Corny:
Jag tippar på att det är flytande Milda och rapsolja (vilket ju är bra iofs) i maten. För det är det som man får lov att använda.

6 köttbullar? Det är ju löjligt lite! Standard är ju iaf 10 stycken, och gossar i tonåren behöver sannerligen mer!  :angrywife:

hemul:
6 köttbullar? Så få har jag aldrig ätit, inte ens när jag var liten. Ska de svälta ungarna?  :fork_off:

En vuxen kanske kan klara sig på 6 köttbullar och mycket potatis och sås, men barn växer ju och måste ha protein. Det måste de väl ändå fatta, även om det inte fattar detta med fett? Skollunchen är ju dagen enda lagade mål för en del barn, så att snåla på köttet är skamligt!  :angrywife:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida