Kwemlor!

(1/10) > >>

hemul:
Se på tusingen - det gick det också!  :laugh:

Ett tips om ni gör. Spara lite smält smör och droppa på bullarna innan ni kör in dem i ugnen. Jag tror det är det som ger så där fin färg och yta. Med kwimuler klämmer man ju i en massa smör som smälter ut.

Hoppas de går att frysa, för jag gjorde på en hel sats. 15 stycken blev det. Det är otroligt vad de jäser upp när man gör dem i form. :eeek:

Ekub:
Såg faktiskt gott ut, ja jag säger faktiskt för älskar inte ordinära semlor. Hur har du gjort? Bara bullarna i sig ser ju yummie ut!!

hemul:
Sorry, jag trodde det var uppenbart.  :lol: Samma gamla vanliga hemulbrödssmet. Mixade mandel, lite socker och stevia med en skvätt vatten till mandelmassa. Bulleten är FÖR effektiv ibland, så jag fick handhacka några mandlar och blanda i för att det inte skulle vara alldeles slätt.

Som med bullarna satsade jag all sötning på fyllningen och sötade inte smeten, men det kan man ju göra som man vill. Och som sagt, lite smör på toppen. Enkelt och snabbt att göra var det.

Just ja. Jag tog två rejäla skedar i varje form, det blev väl ungefär 1 cm under kanten. Tror inte det är att rekommendera att fylla ända upp.

Ekub:
Nu uppenbarade det sig för mig  :tongue_wag:

hemul:
Vad för nåt? Ett stjärtägg?  :eeek:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida