dages grönsakstillbehör |
<< < (2/7) > >> |
Sorla: Åh, det är jätte gott! Fast helst ska det vara köttbitar som är så möra att de nästan trillar isär och en mustig buljong till grönsakerna. Mums! :lick: Men grönsakerna ska vara lite krispiga. Överkokta grönsaker gör ingen glad. |
hemul: Ja, mjuka grönsaker är äckligt. Men det är nåt skumt med tunna soppor ivf. Jag blir alldeles skvalpig i magen, kan t.o.m. bli lite illamående. Har ju inget problem med att dricka buljong, så jag vet inte vad det beror på. :sneaktongue: Jo, en grönsakssoppa gillar jag! Jag tror den kallas ängamat. Sån där man gör på primörer, redd med grädde. Det är himmelskt gott! :drool: |
idalinda: Min soppa liknar oftast en gryta, nu var det buljong från en långkok gryta som botten. I den kokade grytköttet ett par timmar. Sedan stoppade jag i grönsaker. Men hemul får tänka mer åt grytahållet, även om jag tror att om du inte gillar kokta rotfrukter så skulle du inte gilla soppan. Jag klarar inte ovanjordiska-grönsakssoppor. Den värsta jag visste som var soppan med kokta grönsaker ( bönor/ärter, morötter , blomkål) och sedan mjölk i. Äckel, hoppas att jag slipper det resten av mitt liv. Gulash vill jag inte heller vara med om... :sneaktongue: |
idalinda: I dag blev det mangold! mangoldblad i smör och sedan i ugnen tillsammans med ägg och ost. Denna gången tyckte vi det att var helt ok i smaken. Nästa gång testar jag mangoldskaft i någon form. |
hemul: Ha ha! Gulasch kan vara gott. Kokta rotsaker har jag lite svårt för om de inte är i form av mos eller typ lätt smörkokta eller stuvade morötter. Kul att höra att du också är konstig med det där! :lol: Men jag kan tänka mig att om din soppa är mer än gryta och rotsackerna bara är lättkokta och man får smör till att då kan det nog vara gott. :nod-yes: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |