dages grönsakstillbehör
<< < (2/7) > >>
Sorla:
Åh, det är jätte gott! Fast helst ska det vara köttbitar som är så möra att de nästan trillar isär och en mustig buljong till grönsakerna. Mums!  :lick: Men grönsakerna ska vara lite krispiga. Överkokta grönsaker gör ingen glad.
hemul:
Ja, mjuka grönsaker är äckligt. Men det är nåt skumt med tunna soppor ivf. Jag blir alldeles skvalpig i magen, kan t.o.m. bli lite illamående. Har ju inget problem med att dricka buljong, så jag vet inte vad det beror på.  :sneaktongue:

Jo, en grönsakssoppa gillar jag! Jag tror den kallas ängamat. Sån där man gör på primörer, redd med grädde. Det är himmelskt gott!  :drool:
idalinda:
Min soppa liknar oftast en gryta, nu var det buljong från en långkok gryta som botten.
I den kokade grytköttet ett par timmar.
Sedan stoppade jag i grönsaker.
Men hemul får tänka mer åt grytahållet, även om jag tror att om du inte gillar kokta rotfrukter
så skulle du inte gilla soppan.

Jag klarar inte ovanjordiska-grönsakssoppor.
Den värsta jag visste som var soppan med kokta grönsaker ( bönor/ärter, morötter , blomkål) och sedan mjölk i.
Äckel, hoppas att jag slipper det resten av mitt liv.
Gulash vill jag inte heller vara med om...  :sneaktongue:
idalinda:
I dag blev det mangold!
mangoldblad i smör och sedan i ugnen tillsammans med ägg och ost.

Denna gången tyckte vi det att var helt ok i smaken.

Nästa gång testar jag mangoldskaft i någon form.
hemul:
Ha ha! Gulasch kan vara gott. Kokta rotsaker har jag lite svårt för om de inte är i form av mos eller typ lätt smörkokta eller stuvade morötter. Kul att höra att du också är konstig med det där!  :lol:

Men jag kan tänka mig att om din soppa är mer än gryta och rotsackerna bara är lättkokta och man får smör till att då kan det nog vara gott.  :nod-yes:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida