Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.23 - 17:53:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 64   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kwidell väger in.  (läst 320474 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #705 skrivet: 2011.09.17 - 19:13:20 »

Då är jag duktig  :rolleyes: Jag kan fixa det på pianot, men det går nog inte sjunga 56 tonartsbyten.
Det finns ju bara 12 tonarter, sedan börjar det hela om fast en oktav högre.

Så i så fall tror jag att det är enklare att lära några nya låtar i alla fall. :flirting:
Loggat
kwidell

Smörklickar: 29

Antal inlägg: 4160

Hemsida
« Svara #706 skrivet: 2011.09.17 - 21:13:21 »

:lmao: så sant så!  :nod-yes: :lol:  Nu har även Robert Brobergs "Båtlåt" lagts till i min "arsenal" av låtar ;-D det är en låt som jag länge tyckt mycket om... den är så mysig att sjunga  :inlove:  nån annan som tycker om den?  :tongue:

nu börjar jag få lite idétorka nästan på nya låtar här... så har ni några förslag på bra låtar så tas de emot tacksamt!  :nod-yes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
/LO

Smörklickar: 17

Antal inlägg: 1269

« Svara #707 skrivet: 2011.09.17 - 21:49:51 »

:lmao: så sant så!  :nod-yes: :lol:  Nu har även Robert Brobergs "Båtlåt" lagts till i min "arsenal" av låtar ;-D det är en låt som jag länge tyckt mycket om... den är så mysig att sjunga  :inlove:  nån annan som tycker om den?  :tongue:

nu börjar jag få lite idétorka nästan på nya låtar här... så har ni några förslag på bra låtar så tas de emot tacksamt!  :nod-yes:
Den hade vi som brudvals när vi gifte oss :lol:
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

Hemsida
« Svara #708 skrivet: 2011.09.17 - 21:52:14 »

:inlove: en så söt låt att använda!!  :inlove: ... vi hade "Edelweis" från Sound of Music ni vet...  :flirting: det var den låten som vi lärde oss dansa till på danslektionen vi tog... så då fick det bli den  :lol: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

kwidell

Hemsida
« Svara #709 skrivet: 2011.09.28 - 14:21:10 »

Humm... viktmässigt vågar jag inte ens tänka på just nu...  :redface: har inte ätigt speciellt vettigt... så jag undviker att prata med vågen för ögonblicket.  :nod-yes: :lol: :flirting: däremot så upptäckte jag nått nyss som fick mig att ta en liten förundrad paus i gitarrspelandet... jag har slitigt ner naglarna på högerhanden!  :max-shock:  och inte då sådär att jag har klippt ner dem eller så... utan på tre av fingrarna så har jag slipat ner naglarna ovanifrån!! ungefär som att ta en nagelfil och lägga ovanpå nageln och slipa en stund... är ju farligt att spela ju!  :laugh: .. allt detta bara för att jag inte tycker om att spela med ett plektrum.. (en plastbit man håller i) så jag drar fingrarna upp och ner över strängarna... något som då tydligen lyckats slita ner dem rätt ordentligt!  :smack_head: :laugh:  får helt enkelt börja måla naglarna så jag har nått annat att slipa ner innan själva nageln!  :laugh: :flirting:
Loggat

/LO

« Svara #710 skrivet: 2011.09.28 - 15:31:21 »

Lösnaglar!
Loggat

LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

Hemsida
« Svara #711 skrivet: 2011.09.28 - 15:44:38 »

:laugh: Ja det kan vara en idé! fast jag är rädd att jag bara skulle fastna och slita bort dem!... hade lösnaglar senast när jag gifte mig för 3 år sedan... och villken pina det var!  :tongue_wag: endå var de inte alls speciellt långa... mend et tog attan ett år efteråt innan naglarna hade återhämtat sig!  gjorde såna där profesionella på salong och allt... men det slet tydligen extremt på mina naglar... som inte är speciellt tjocka till att börja med heller...  :rolleyes: 
tänkte jag skulle måla naglarna till utekvällen i kväll endå.. så det får bli två flugor i en smäll detta!  :laugh: ... ska åka på räkkryssning med jobbet.  :nod-yes: det ser jag fram emot rejält faktiskt! ska bli kul att få parta lite  :lol: :flirting:
Loggat

/LO

« Svara #712 skrivet: 2011.09.28 - 15:58:45 »

Tänkte du kunde köpa på typ HM och klistra på. Der sliter mindre än de på salong. Jag upplevde samma sak. Fixade mina två gånger förra sommaren. Aldrig mer!

Trevligt med nöje! Räkor och majjo funkar!
Loggat

kwidell

Hemsida
« Svara #713 skrivet: 2011.09.28 - 16:24:36 »

jo de från typ H&M är mycket bättre på det sättet. det håller jag helt med om!.. men pga det sätt jag spelar så skulle de fastna i strängarna på nolltid och slitas bort... AJ säger jag bara!  :redface:  :laugh: ... fast man kanske kan stryka på lite av det limmet direkt på nageln..? för att bygga upp den lite menar jag...  :hm-hm:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #714 skrivet: 2011.09.28 - 17:52:53 »

jag har fixade naglar sen 2 år.. började med acryl men har gått över till gele, det sägs att det är skonsammare.  men jag har extremt tunna och mjuka naglar som rivs mycket lätt (jag menar att den får en spricka och sen vips är halva nageln borta och smärter ) så jag är JÄTTEGLAD med mina konstnaglar... dock dom är inte långa och ser ut som vanliga naglar...  min nagelfixare försöker jämt att få mig att göra finare naglar hahaha.
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #715 skrivet: 2011.09.28 - 20:16:24 »

Jag förstår dig.  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

Hemsida
« Svara #716 skrivet: 2011.09.29 - 19:54:19 »

ja om de kan göra så de ser normala ut så är det ju ok.. mina naglar är heller inte speciellt tjocka eller motståndskraftiga i sig själva. men efter att jag lät fixa dem inför brölloppet så var de helt förstörda!  ... så jag är ärligt talat rädd för att utsätta dem för något liknande... vill ju gärna njuta av naglarna så länge jag får ha dem.  :nod-yes: ... eftersom jag har psoriasis så är det inte så självklart för mig att få behålla just naglarna... många med denna sjukdom inklusive min svärfar, förlorar naglarna.  :sad: ... tror det är därför jag är lite nojjig när det kommer till naglar!  :rolleyes: :laugh: :flirting:
Loggat

hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #717 skrivet: 2011.09.29 - 20:03:27 »

Var in och nosade på KiF och där var en tråd om räfflor på naglarna. En kille skrev att hans tjej fått jättefina och starka naglar av kiseltabletter. FWIW.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

Smörklickar: 25

Antal inlägg: 2562

« Svara #718 skrivet: 2011.09.29 - 20:54:13 »

Vad bra att du skrev detta, hemul! Kom just på att zink och magnesium stärker naglarna oxå. Sen självklart, är det bra att smeta in dem med olja ofta. Det blir nageln stark av!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

Hemsida
« Svara #719 skrivet: 2011.09.29 - 21:35:25 »

okey. så utöver mitt tillskott på magnesium så borde jag kanske då också äta kisel och Zink tillskott då...  :confused3: bra att ni sa det eftersom jag ska beställa påfyllning av D-vitamintabletterna just!  :lol: :thumbsup:
Loggat

Sidor: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 64   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544