Kwidell väger in.
kwidell:
Tackar! :lol: ja visst ser det mysigt ut. kommer se ännu mysigare ut när vi är klara med det sen också... måste odla lite insynsskydd och så... så man får vara lite ostörd! :nod-yes:
Ekub:
Grattis till huset kwidell!! :thumbsup: Superhärligt...måste erkänna att jag är lite avis :whink:
Tina:
Grattis till huset!
Sorla:
Vad spännande! När blir det inflyttning?
Skrivet i Tapatalk
idalinda:
jag svarade till dig redan igår, men råkade ut för detta fenomenet " fetbobba underhåll" från serverhåll.
Så här kommer det igen:
Grattis till huset Kwidell, jag förstår verkligen att du är glad!
Jag tänkte också på insynskyddet när jag tittade på första bilden, det är nog det ni kan satsa på i första hand.
Fundera noga, är mitt förslag och läs på om de olika alternativen.
Det är inte varje år man gör om staket/ häcken.
Kort om båda:
staket, hälst en sådan som släpper lite luft genom på något sätt, annars kommer hela vinden med full kraft över den.
Nackdelen är att den ska målas rätt regelbundet.
häck, fundera om du vill ha vintergrönt , eller se nya löven på våren.
tänk inte här att jag tar en växt som växer fort, då får jag fort en hög häck.
Tänket är ändå att den ska bli tätt och fin, så man brukar släppa ca. 15 cm tillväxt per år och klippa resten
för att få den tätt.
Om man gillar vintergrönt och vill ha det enkelt är det pelartuja det absolut smidigaste häck jag vet, men också
bland det dyraste...
Den växer i pelarform och behöver inte klippas alls. Den kan ev. toppas sedan när man vill att den inte längre växer i höjden.
Så tänk och fundera och titta hur andra med sina gränser, hur det ser ut på vår och höst.
Om du vill börja odlingslandet i år, ta bara lite i taget 1mx 1m eller lite mer om du orkar,
men tänk inte i stor skala för det mäktar man ändå inte i början.
Börja på hösten med jordförbättring på det området du vill odla i, täck med massa löv och fixa en komposthög och sånt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida