Jag har varit hos doktorn och han beundrade mina muskler.
Allvar, han sa att det märktes stor skillnad, speciellt när han skulle ta blodtrycket. Det är tydligen lättare med mer muskler och mindre fett.
Bad honom titta på musklerna över skuldrorna också eftersom jag ändå var avklädd och det känns som om jag fått mer där, men det är ju svårt att avgöra själv. Han sa att jag hade bra muskler, speciellt axlarna. Han kan ju ha sagt det för att uppmuntra mig bara, men jag tror inte det. Så tydligen hjälper även lätt och slarvig styrketräning på lågkolhydrat. Man får muskler lätt helt enkelt.
Han menade att hantelträningen påverkat viktnedgången, trots att jag sa hur lite jag tränar och att det bara är armar, axlar och skuldror. Han sa att 1 kg mer muskler ökar basalfröbränningen 10%. Inte vet jag.
Tänkte att jag kanske kan insperiera andra att damma av hantlarna.
F.ö. hade mitt blodtryck blivit jättebra. 76 tror jag i undertryck. Brukade ha 94 nånting förut. Övertrycket har jag glömt, men han sa att det var jättebra. Får se när jag får hem alla provsvaren sen. Ska lämna fasteprover och det visste jag inte så jag får gå dit en gång till. Så, ivf vad gäller blodtrycket är tydligen vikten viktigare än kosten.