Mårtensafton
hemul:
Har aldrig ätit gås, men det är säkert gott.
kwidell:
vi kan fuska lite och äta kyckling i stället för gås! :lol: :flirting:
Corny:
Citat från: kwidell skrivet 2010.11.08 - 22:15:17
Såg just i kalendern att det är Mårtensafton på onsdag. är det inte då man ska äta gås tro? :confused3:
Visst ska man äta gås på mårtensafton. I alla fall om man bor i Skåne. Tror inte att det finns något annat landskap som egentligen firar mårtensmäss.
Jag har aldrig (åtminstone inte vad jag minns) ätit gås, och jag är så jäkla nyfiken på både det och svartsoppa. Jag är egentligen mer nyfiken på svartsoppa än gås, faktiskt. Svartsoppan är ju riktigt klassisk, och den låter så god!
Är än idag riktigt avis på en av mina närstående. Han hade en chef som kom ifrån Skåne. Denna chef tog något år med honom på "affärssamtal". De åkte från Göteborg ner till Skåne någonstans, och där åt de Gåsalunch. Sen åkte de hem igen. Så lyxigt och underbart, tyckte jag att det lät! Sen vet jag inte om det var det egentligen, för affärer är ju alltid affärer.
hemul:
Jag har sett svartsoppa kokas. I ett restaurangkök. I en 20-literskastrull. Det räckte. :puke1:
Fast det luktade gott. Som pepparkaka. :lol:
Corny:
Jag vet att det är blod och allt det där, men jag vill ändå smaka! :nod-yes: Har tyvärr inte fått tillfälle än!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida