Thanksgiving

(1/10) > >>

kwidell:
Även om nu inte detta är en Svensk högtid så tycker jag att maten alltid ser så god ut på film!  :inlove:
är det någon som har några bra recept på helstekt kalkon, tranbärssås och allt annat som hör högtiden till?

hemul:
Nä, men jag har varit till grossen och köpt en kalkon idag. Nästan 6 kg och den ska jag äta själv!  :lmao:

Mitt problem är om jag ska dela den och frysa halva eller steka hela och frysa i portioner. Lutar åt det senare, för jag kan inte äta upp en halv heller inom rimmlig tid. :crazy: :crazy:

kwidell:
 :thumbsup: diggar!! det är vad jag kallar matlådetillverkning!  :lol: :worshippy:  berätta hur du tänkt krydda den när du helsteker den... ller tänkte du köra den i din Crocpot kanske?

hemul:
Nä. Det skulle vara lättare att stoppa in crockpottan i kalkonen än tvärtom.  :lmao: Men skrovet kommer att hamna där sen för buljongen.

Det är så länge sen jag gjorde kalkon att jag glömt hur man gör. Brukar man inte fylla den med äpple? Tänkte ju inte på att köpa nåt sånt. Får bli salt och peppar bara i värsta fall.

Ja, jag vägrar leva på köttfärs bara för att jag är ensamstående. Det GÅR att göra riktig mat till en person. Problemet är bara att hålla reda på alla mystiska paket i frysen. Varför finns det inte tejp som sitter kvar? Frystejp är är värdelös!

hemul:
Hmm.De flesta recept verkar ha katrinplommon. Låter lite boring och jag har ätit massor av plommonspäckad fläskkarré ett tag nu. Låter inte det här rätt gott? Äpple, apelsin och honung?
http://www.recept.org/Helstekt_kalkon.html

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida