Feta - ost |
<< < (9/13) > >> |
kwidell: :wave: neee.. bara haft en massa att göra hela tiden! :thumbdown: .. :rolleyes: |
Ena: Citat från: hemul skrivet 2011.03.24 - 22:51:53 Hämul heter jag ju! :lol1: Vi retar alla här ena. Fast det är roligast att reta elocinave som kommer från Tyskland. Jag glömmer aldig när hon frågade om pippi betyder kiss. :lmao: När jag kom hit till Sverige i 89, hade min svärfar en fågelaffär med allt från småfåglar till stora gojar. En dag när jag kom, var där en helvetisk larm från alla fåglar. " Det var dock ett fasligt pipperi" sade jag. Först total tystnad, och därefter en affär full av kunder, som vek sig av skratt. :rotfl: När man bollar ideer på svenska, vad gör man då på danska? :whistle: |
Corny: :sex: ? |
Ena: Citat från: Corny skrivet 2011.03.25 - 13:41:41 :sex: ? Helt rätt! :sex: En svensk professor skulle "bolle med" studenter på Kbh. universitet og förstod inte, varför vi tyckte det var så jäkla roligt. :lmao: Han var en aktvärdig herre på ca 60år och blev först lite blyg pga dessa fnissande 20 åringar, men til slut var han den som skrattade mest. :biggrin1: |
Corny: Hade något vagt minne av att det var det som var betydelsen. Jobbade en del på byggarbetsplatser i Danmark för ett antal år sen, och de ord jag kommer ihåg från toaklottret är just "bolle" och "fisse". Något som låter ganska så harmlöst i mina öron, men det förstår jag ju att det inte är! :lol: Åtminstone inte om man tycker att sånt är hemska ord. |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |