Kall chokladmjölk (O'boy)

<< < (3/10) > >>

hemul:
Oops! Glömde att du blivit nocarbara Tina. Sorry.  :blush:

Nizhoni:
När den enda sötningen i huset är socker så var valet enkelt.  :tongue:
Och jag vill inte redan riskera återfall (igen) i kolhydratträsket nu när jag faktiskt varit helt utan i en vecka (igen). Eldprovet blir i morgon när jag ska skjutsa en äldre bekant till sjukhuset och tillbaka, jag tänker tacka nej till allt som bjuds även om hon blir stött och ledsen.  :nod-yes:

Nizhoni:
Citat från: Tina skrivet 2011.04.04 - 19:46:26

Jag värmer en kopp mjölk med 1 1/2-2 rutor mörk choklad. Vispar grädde under tiden. När chokladen smält och allt är varmt häller jag upp i koppen, skvätter i romen och toppar med en stor klutt grädde. Sjukt gott men inte så nyttigt kanske.

Det låter gott! Måste det vara mörk choklad eller går det bra med kakao tror du, fast jag har ju mörk choklad hemma så jag kan ju ta det men där finns det ju lite socker.

hemul:
Jaha, får du sötsug av t.ex. stevia? Man vänjer sig säkert vid helt osötad.

Nizhoni:
Har aldrig provat något sötningsmedel men har funderat på att köpa hem sukrin som visst ska vara rätt bra så länge det inte triggar suget. Varför jag funderar på just sukrin är för att det ska finnas på ica maxi. Annars är jag sugen på att prova stevia men det får vänta, stevia ska ju vara svårare att dosera och 'svårare' att tycka om och det måste beställas på nätet. Men vad vet jag som inte provat.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida