Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.26 - 16:37:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 282 283 [284] 285 286 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2085295 gånger)
0 Medlemmar och 50 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

Smörklickar: 32

Antal inlägg: 5277

« Svara #4245 skrivet: 2013.08.13 - 09:13:50 »

Nej det säger jag INTE. Jag säger att musklerna binder vatten när man har kört hårt med dem. Men det hindrar ju inte att man går ner i vikt eftersom man pinkar ut det efter ett par dagar. Så kör du dina botcamp-dagar. Och gör som du brukar och lägg in lite vila efteråt. Det är ju ett vinnande koncept.  :there:

Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
fetsmart
Hero Member

Smörklickar: 15

Antal inlägg: 656

Hemsida
« Svara #4246 skrivet: 2013.08.13 - 11:54:33 »

"musklerna binder vatten när man har kört hårt med dem"

"Men"... kör man hårt så förbrukar man muskelglykogen (som binder vatten) så då förutsätter det att man fyllt på med kolhydrater efter hårdkörningen eller inväntar att glukoneogenesen har hunnit göra sitt jobb, eller?...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #4247 skrivet: 2013.08.13 - 19:06:18 »

Suck. Nu handlar detta om en hemuloptimerad moderat lowcarbätare, d.v.s. MIG. Jag har gått ner efter varje boot camp dag förut, DIREKT, da'n därpå, som ett skott, utom denna gång. Capice?  :club_idiot:

Fast som sagt så tror jag att jag egentligen gjorde det, det var nog förstoppningen som dolde detta illustra faktum genom att orsaka vätskeansamling i de extrema hemuldelarna.  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

« Svara #4248 skrivet: 2013.08.13 - 19:55:51 »

Åkej. Fast MINA muskler blir alltid lite svullna efter en riktig genomkörare. Men efter en eller två dagar går svullnaden ner.

Konstigt för övrigt att din mage gick i strejk efter bootcamp.  :hm-hm:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4249 skrivet: 2013.08.13 - 20:07:32 »

Orelaterat. Det bara händer ibland, men det brukar inte sitta i så länge som nu. Blev så efter antibiotikan som botatde diarrén, som sagt. Aldrig får man vara riktigt glad.

Idag försvann den där känslan i magen helt ivf och genast blev jag starkare och spänstigare igen. Det är märkligt hur pass allmänt påverkad man kan bli av sånt där.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4250 skrivet: 2013.08.18 - 09:17:21 »

Veckovägning 166

Veckans resultat: +1.1 kg
Nu: -34.5 kg (93.0 kg)
Hittills den här månaden: +0.7 kg
Hittills i år: -5.8 kg
Sedan 15:e juni: -1.2 kg
Totalt från maxvikt: -43.0 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html

Vet inte varför. Det har varit upp hela veckan fastän jag varit jätteduktig, men bara ett par hekto. Så igår var jag ute i skogen och gick i många timmar och vips går jag upp nästan ett kilo. Har väl blivit en sån där svullen typ som Sorla vill.  :sneaktongue:
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #4251 skrivet: 2013.08.18 - 10:43:10 »

jag har varit jätteduktig sista veckan och vips, ett kg mer. börjar tappa modet litet tror jag.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4252 skrivet: 2013.08.18 - 11:05:38 »

Jag förstår det. Jag blir lite sur, men det går ju neråt i stort ivf. Du har stått still länge nu. Jag vet att man tappar modet då.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4253 skrivet: 2013.08.18 - 12:19:35 »

Ja vem vet vad som får en att samla på sig vätska.... Har du ätit sågot särskilt på det senaste? Druckit ovanligt mycket te, ätit soppa (då när jag levde på soppa gick jag upp)? Nåja det är borta till nästa vecka och lite till.  :flirting: :smile:

Förstår att du tappar modet lite grann men det ska nog gå framåt till slut. Jag hade nog bitit ihop och registrerat min mat i några dagar. Förstår att det är krångligt men några dagar går väl? Man kan tappa kollen på näringfördelningen/mängden. Mitt ögonmått motsvarar inte verkligheten alls ibland.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4254 skrivet: 2013.08.18 - 12:48:34 »

Det gör mitt ALDRIG!   :shy:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #4255 skrivet: 2013.08.18 - 12:58:46 »

:lulz:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial

Smörklickar: 41

Antal inlägg: 6909

« Svara #4256 skrivet: 2013.08.18 - 13:44:56 »

Äh, inte roligt alls att plussa när man ändå har rört sig också.

Jag har det vanliga sommasvullet att jobba bort, men det är inte så farligt 2-3kg på en helslarvig sommar.
För mig fungerar att ta en kort eller längre fasta. Det verkar vara dax för 2 dyngs fasta på båten from. i morgon
i 5:2-diet andan, men jag vet att fastan är inte din melodi.
Loggat
Sorla

« Svara #4257 skrivet: 2013.08.18 - 14:43:37 »

Gaaah!  :evil: Jag VILL väl för bövelen inte att du ska svullna heller!!!  :club_idiot:

Om det är någon tröst gör jag lika dant.  :sad:
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #4258 skrivet: 2013.08.18 - 15:44:13 »

Joooo! Du vill att jag ska vara som du och nu har du fått som du vill. Du har satt det onda ögat på mig!  :cry:
Loggat

Sorla

« Svara #4259 skrivet: 2013.08.18 - 16:39:46 »

Så ont önskar jag ingen. Det är inte mycket att sträva efter, att bli som jag.  :sad:
Loggat

Sidor: 1 ... 282 283 [284] 285 286 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544