Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 12:03:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 225 226 [227] 228 229 ... 464   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 2076495 gånger)
0 Medlemmar och 29 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #3390 skrivet: 2012.10.11 - 20:53:09 »

Jaha, vad tänker du nu då när du har läst?  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman

Smörklickar: 16

Antal inlägg: 2504

« Svara #3391 skrivet: 2012.10.11 - 20:59:28 »

Kanske protein plus lagom med fett?  :blush: Men jag tror du har provat alla varianter av fördelning, så egentligen finns lösningen r e d a n i ditt huvud.  :crazy:
Loggat
Ninnan
Superhuman

« Svara #3392 skrivet: 2012.10.11 - 21:09:00 »

..eller du är en björn som har ätit upp sej för vintern  :shock: och eftersom du gått ner rejält med vikt lär intaget nu bli mindre  :flirting: men det visste du ju.
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3393 skrivet: 2012.10.11 - 21:13:01 »

Ja, jag säger ju det. Jag måste äta mindre.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3394 skrivet: 2012.10.11 - 21:14:23 »

..eller du är en björn som har ätit upp sej för vintern  :shock: och eftersom du gått ner rejält med vikt lär intaget nu bli mindre  :flirting: men det visste du ju.

Det är jag inte så säker på. Man blir ju mindre men man rör sig också mer. Om jag äter 1800 kcal nu verkar det underligt att jag skulle äta ännu mindre när jag väger 60 kilo och är hyperaktiv.
Loggat

Ninnan
Superhuman

« Svara #3395 skrivet: 2012.10.11 - 22:55:04 »

Jag säger ju det att du kan det där!!  :lick: 

Hur många kalorier avsätter du för att kompensera rörelser?  :confused3:
Vad händer om du tar dej en fettfrossadag? eller tre? Jag bara undrar. Jag kan inte göra det för då sitter jag på toa.
Vet du om du hade större matintag när du gick upp i vikt?
Känner du ngn annan som har haft hjärninfl.? Jag känner ingen mer än du. Att du lever är ju ett stort under.. :rose:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3396 skrivet: 2012.10.11 - 23:00:14 »

Du menar hur mycket jag åt extra i somras? Pja, knappt en skiva fläskkarré, aktiv 6-7 timmar. Det var tydligen för mycket.

Men någon gång måste ju metabolismen komma ifatt, tänker jag. Jag kan ju inte fortsätta att äta mindre och mindre och röra mig mer och mer, det går ju bara inte.

Det fanns nog perioder när jag åt mycket, men då var det redan kört, så att säga. D.v.s. jag var redan jättefet, prediabetiker och åt mer ett par timmars mellanrum för att bli av med brainfog och trötthet. Gick nog inte upp så mycket på det, faktiskt. Jag gick upp jättemycket jättesnabbt i ett par omgångar utan något påtagligt skäl alls, som svullning.
Loggat

Ninnan
Superhuman

« Svara #3397 skrivet: 2012.10.12 - 00:16:25 »

Där försvann mitt inlägg i cyberrymden  :cry: :cry: Det är alltid samma tidpunkt. Vet inte heller om man kan spara sitt inlägg när det händer och hur gör man då?  :so_mad:

Metabolismen går ju också i perioder. Tre mån. hit och två mån. dit.
Men att du nu kan röra dej i naturen i flera timmar är stort. Det är din egna "egenvård" som tagit dej dit.(och all städning och uppröjning  :ignore:)
Jag kan bara jämföra med min dotter som fick hjärnhinneinfl. vid sju års ålder och var medvetslös med respirator. Hon kunde läsa, skriva och räkna. Efteråt kunde hon inte spela Fia med knuff. Det tog två år innan hon kom upp till sin sjuåriga nivå.
Och nu kommer jag inte ihåg vad jag mer skrev..  :sad:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3398 skrivet: 2012.10.12 - 00:32:00 »

Det har tagit mycket lång tid att komma tillbaka, för lång. Jag hade minnsesproblem och svårt att orientera mig, ständig yrsel, så jag spydde. Ledvärk och muskelproblem följde liksom det med vikten och blodsockret. Hur det hänger ihop är jag inte hemul att förstå och ingan annan heller tydligen. Jag hade ingen mamma som tog hand om mig och sjukvården gjorde det inte heller. Man bara stänger av allt och överlever medans allting rasar runt en. Det finns ju inget alternativ.

Inte heller förstår jag hur så mycket har kunnat bli bättre nu, så långt efteråt. Jag har ju t.ex. fått tillbaka känsleln i händerna, efter 20 år. Inte helt, men det är inget jag tänker på längre, känns inte som att ha handskar på delar av händerna längre, och jag kan använda alla fingrarna på tangenterna, har lärt mig touch typing och är riktigt snabb. Förut vek sig lillfingrarna om jag försökte använda dem.
Loggat

Ninnan
Superhuman

« Svara #3399 skrivet: 2012.10.12 - 00:36:43 »

http://www.lu.se/o.o.i.s?id=1383&visa=pm&pm_id=1998
Denna länk är inte riktad till hemul utan mest hur svajigt det är på vetenskap och kost.  :puke1: Själv tycker jag att man får försöka ha sitt eget race. Modet är olika år från år. Jag älskar korta kjolar  :bg:
Loggat
Tina

Smörklickar: 22

Antal inlägg: 2830

« Svara #3400 skrivet: 2012.10.12 - 14:47:41 »

Vad jag menade med mitt korta inlägg var det som Mynlen skrev, är man så hungrig att man måste gå upp och äta så funkar det ju inte. Tror inte alls på självspäkelse, till slut ger man efter. Jag tror på mer protein, det var vad den där näringsterapephten sa till mig och när jag drog ner lite på fettet och ökade lite på proteinet började vikten sakta tugga sig nedåt. Det går ju inte fort men jag har ingen brådska.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3401 skrivet: 2012.10.12 - 17:11:18 »

Hallå! Jag har gjort det flera år och det har funkat. Det är det enda som har funkat, så jag tror på det. Det är ju mest när man börjar, när man drar ner, som man blir så där jättehungrig. Sen är det ju inte lika kraftigt. Du har ju själv skrivit om att äta fritt inte funkar för dig, så du måste väl också begränsa dig i viss mån?

Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3402 skrivet: 2012.10.12 - 18:50:04 »

aha nu förstår jag dig!. jag skulle nog trappa ner litet mjukare ist för vara hungrig. Men i princip gjorde du det ju.. :)

Vad jag menade är att det aldrig fungerar hos mig att "bestämma att jag ska äta si eller så mycket på en dag". men jag låter min kropp bestämma och min hjärna en liten del också.
Loggat

hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #3403 skrivet: 2012.10.12 - 20:36:14 »

Nä, men för mig gör det ju det. Jag har bara tagit bort det där extra. Kan inte göra det mycket mjukare. Endera dan klarar jag mig utan att behöva stoppa i mig nåt extra och sen går det lättare. Det är att komma igång som är svårt. Har inte börjat räkna än, tänkte se om det funkar att bara äta normala portioner och inget extra. Jag minns ju rätt väl hur mycket jag brukade ta av olika saker när jag räknade.
Loggat

Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #3404 skrivet: 2012.10.12 - 20:45:33 »

hoppas det fungerar utan att räkna. För det tycker jag är "skönare" än att sitta fast vid siffror typ.
Loggat

Sidor: 1 ... 225 226 [227] 228 229 ... 464   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544