Har just provat 4 par brallor som jag inte haft på minst 10 år. Inte för att jag varit för tjock HELA tiden, jag hade nog gömt dem och glömt dem ett tag. Jag fick på mig alla, även om en del satt lite väl tajt speciellt när jag satt mig ner. De ser rätt OK ut och är knappt använda, så sommargarderoben är nog räddad, i varje fall vad underkroppen belangar, för då kommer de att sitta löst.
Tror jag hittade fler i ungefär den storleken när jag röjde i källarn i somras också, men jag packade tillbaks allt så det får jag kolla sen. Jag tänkter INTE köpa en massa nytt om jag inte behöver, för jag räknar med att inte kunna ha det mer än en säsong i varje fall.
Däremot beställde jag igår en fiskarmössa i fårskinn. Jag hade en sån när jag var ung, men den kom bort på nåt vis och det är den enda mössa jag inte sett helt knäpp ut i. Nä, sydväst passar jag i också.
Ifv såg den precis ut som den jag hade. Jag ringde och pratade med dem och han sa att de var nästan de enda som gjort den modellen och på 70-talet levererade de till massor av butiker i hela landet, så det ÄR säkert samma. Jag vet att det är fånigt, men i alla år har jag tittat efter en sån i alla möjligt butiker så det känns jättekul att ha hittat den. Kolla bara, visst är den fin? Den vita är det.
http://www.begeskinn.se/images/art%20120.jpg