Matplättar
<< < (5/11) > >>
kwidell:
Mmmm Gräddmjölk!  :dribble: .. har snöat in lite på det hemma just nu... ca 1/3 grädde + 2/3 gammeldags mjölk = Supergott!!  :lol:
hemul:
Vet ni förresten hur mycket kött det är på 1 kg kräftor? Jag fick ut 103 g.  :lmao: Klorna var små och hårda, så dem orkade jag inte bråka med, de fick gå till fond (som förövrigt doftade himmelskt) men jag äter det mojsiga i kroppen också. Har funderat på om jag vägde fel, för det var rediga högar på mackorna, men det kanske är blir mycket luft i.  :blink:
idalinda:
Det är sällan någon dricker mjölk här längre, det smakar för blaskigt.
Sommarens " mansikka-maito" " mustikka-maito"  " jordgubbs-mjölk" " blåbärs-mjölk"
alltså mjölk - färska bär på tallriken jag har bytt till
grädde+ färska bär.
Den äldsta sonen dricker numera 2-3 dl grädde till frukost...
hemul:
Man kan blanda.  :rolleyes:
hemul:
De här plättarna är toppen! Jag har ingen fungerande plättlagg så jag kör dem i ugnen och det blir supergoda och stadiga brödkakor. Så himla praktiskt att det går fort och inte är så mycket kladd också när man kommer på plötsligt att man behöver nåt att lägga maten på.

Har ikväll avnjutit en halv sats (3 tekaksstora) med krabba, smör, hovmästarsås (med socker!) och en pilsner till. The full monty - och det satt gott!  :yay:  :eating: :drink2:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida