Kan man få feber av värmen?

<< < (5/6) > >>

hemul:
Jag är inte så dålig. Det var mest att jag var rädd för att bli det i början, för man har ju hört att vuxna brukar få ett elände.

Men det är segt med febern för att det är så jävla varmt. Var ut idag ett tag när febern försvann, men jag kände att jag var lite darrig och yr och blev andfådd och så. När jag suttit ute att tag började jag få frossa (var ju bara 29 grader...), så då gick jag in och hade så klart feber igen. Det är mest att det blir så tråkigt att bara sitta och glo på skärmen eftersom man inte orkar nåt med feber i sån här värme (tydligen).

kwidell:
nej det är jobbigt med feber.. men den där Frossan kan du ju få dela med dig lite av!   :laugh: :flirting: inte helt fel att känna sig sval när det är så här sabla varmt!  :laugh:

Ekub:
Googlade fram det här http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Vattkoppor/ för kom ihåg ngt om att om man inte smittats av vattkoppor som liten fick man bältros som vuxen. Men tydligen kunde man få bältros även om man haft vattkoppor som liten, och man behövde inte få bältros bara för man inte haft vattkoppor! Krya på dig!! :flowers: :flowers:

hemul:
Så trodde jag också, men nu har jag lärt mig bättre. Man kan bara få bältros om man redan haft vattkoppor och man blir inte smittad av det. Det är en återinfektion. Det är ju ett herpesvirus och lever kvar i kroppen. Det är om det bestämmer sig att åter bll aktivt man får bältros alltså. Skumma grejer detta.

Har ivf varit iväg till doktorn och denne trodde inte heller att det var vattkoppor och kunde då inte säga vad det kunde vara, "finns så mycket virus". Skrev ivf ut antihistamintabletter som jag inte trodde jag skulle behöva, men nu har fanstyget börjat klia rejält också, så det blir att knata iväg och hämta ut dem idag. Får väl bära burka så jag inte skrämmer ihjäl folk.  :ninja:

Ekub:
USCH  :sad: Håller tummarna för att du slipper burka! ...kanske kan vara trevligt med en vit luftig grej nu i sommarhettan  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida