Kan man få feber av värmen?

<< < (3/6) > >>

Lisbeth:
Vad är tecken på vattkoppor?        Som jag tor att du har
•Utslag som i regel börjar på mage och rygg samt i ansiktet och som sedan kan spridas till hårbotten, armar och ben. Det kan också sprida sig till slemhinnor, särskilt i munnen och på könsorganen.
•Utslagen kliar ofta.
•Utslagen börjar som små röda prickar, som i loppet av några timmar utvecklar sig till blåsor. Efter 1-2 dagar ombildas en blåsa till skorpa.
•Det kan bildas nya blåsor i 3-6 dagar.
•Antalet blåsor är mycket olika från person till person.
•Eventuellt feber.
•Barn är ofta endast lite medtagna.
•Vuxna är vanligtvis sjukare.
•Fram till det att sjukdomen bryter ut kan den drabbade ha feber och vara slö.

hemul:
Spridningen stämmer rätt bra, det började på armarna men är mest i ansiktet, runt halsen och på bröstet och axlarna nu. Inget uner midjan vad jag sett. Känner som en skinnslamla under tungan och det känns lite irriterat när jag torkar mig när jag kissat, så jag kanske har där också.

MEN, de ser ju inte ut som de koppor ungarna haft och de kliar inte. Mina är rätt små, men en (för mig) osynlig blåsa i toppen, men det kommer lite vätsa när jag krafsar. Efter ett tag bildas en röd fläck stor som en 50-öring runt den lilla blippan.

Har pratat med vårdcentralen nu. Sköterskan trodde också det var vattkoppor iom att jag varit utsatt för smitta och hon trodde man kunde ha det utan att det kliar (men det lät som hon högg till med det för att kunna svara). Hur som skulle hon prata med en läkare och höra av sig igen. Det var ju vänligt iom att jag var noga med att framhålla att jag inte kände mig direkt dålig. Men det är väl så de är. När man är i princip frisk så anstränger de sig massor.  :lol:

Hur som sa hon att det är värst i början, så om det är vattkoppor så kommer jag inte att bli sämre än så här. Det lät ju bra. Jag ska konsultera någon av mammorna här i huset senare för att höra om hon tror utslagen kan vara koppor.

Djävla ungjävlar!  :fork_off:

hemul:
Nu vet jag! Det är förstås mitt superboostade immunförsvar som orsakar detta lindriga och annorlunda förlopp!  :clapgrin:

Lågkolhydrat, jod, D-vitamin. Jävlar, jag måste genast smaska i mig lite kokosolja också!

kwidell:
 :lmao: ja det är det säkert! LCHF kosr rules!!  :thumbsup:

hoppas iaf att du fått klarhet i vad det är för något nu.. lite orolig för dig hemulen lille!  :flowers:

hemul:
Duh. Nu jag feber igen och utslag på hand- och fotsulor. I händerna gör de ont.  :fork_off:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida