F-kassan får mig att må illa
kwidell:
Ja det kan jag verkligen tänka mig att det gör!! :lmao: man tycker ju att vi människor borde lärt oss något ifrån den tiden... men icke!
Corny:
Klart vi inte har lärt oss något, kwidell. Allt går runt på sätt och vis, bara i nya former. Det är precis som modet. Det kommer igen, fast i annan form.
kwidell:
jo där har du så rätt så rätt! :nod-yes: ... men det är rätt tragiskt att tänka på... för det innebär ju att en ny version av Hittler lär komma! :max-shock:
Corny:
I Sverige har ju redan Hitlers politik kommit långt i förnyad form. Sverigedemokraterna finns ju här. Mycket av deras partiprogram är faktiskt taget ur "Mein kampf". Men på ett kanske snällare sätt, och dessutom på ett annat sätt. De har alltså tagit saker och ting till våra dagar, men i många fall gjort det lite mildare. Kwidell, det var inte meningen att hoppa på dig, men det är så jag ser på saker och ting i vår svenska välfärd.
kwidell:
ja den där "välfärden" är något jag är ytterst tveksam till om den verkligen existerar! :tongue_wag: det jag tror är skälet till att sverigedemokraterna komigt så långt som de gjort är pga sveriges urusla invandrarpolitik!... det är precis som om vi inte kan göra något med måtta!? att bara ta in och ta in folk.. och sedan fösa dem samman i förorterna... det är ju bara att BE om problem!... ska det fungera så måste man ju integrera människor på ett vettigt sätt!... vi har problem i vårt land. men eftersom nuvarande politiker är för "tandlösa" för att ta tag i en infekterad fråga... ja då vinner sverigedemokraterna mark i stället!.. precis som Hittler gjorde är jag rädd!... :shake_head:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida