Magic Bullet extrapris
elocinave:
ursäkta om jag blir lite tjatig nu :redface:
Jag har nu gått och funderat några dagar och undrar om det verkligen är det bästa att köpa en magic bullet istället för en "riktig" mixer typ Kitchen Aid :shock:
Med hänsyn på att jag har 3 småbarn tror jag att jag kommer behöver en större kapacitet för att kunna göra t.ex. smoothies.
Vad ska jag göra?
MiaP:
Det tror jag också, och Kitchen Aid är en bra modell som jag har provat. :thumbsup: :blush_content: :banana:
hemul:
Köp båda! Kan du inte det, köp en riktig. MB är bäst för små mängder och snabba jobb + att den verkligen kan pulvrisera saker och är så lättanvänd att det blir av. För stora mängder är den värdelös.
elocinave:
Men då kan man ju resonerar så här: små mängder - mixerstav; stora mängder - bra mixer.
Jag drar mig lite för Kitchen Aid men jag antar att det verkligen är den bästa på marknaden.
Idag har jag själv en billig variant som man kan mixa små mängder med (typ magic bullet fast klumpigare; därför vill jag inte använda den) och för större mängder kan man sätta på en större del som rymmer 1 liter. Problemet är bara att man inte får köra den för länge utan då börjar det luktar lite skumt i motorn. 1 minut är alldeles för länge och hur ska man kunna mixa 1 liter i mindre än en minut :cry:?
hemul:
Jo, men grejen är att den är så kraftig, inte att jämföra med stav. Plus att det inte skvättar och är lättdiskat. :shake_head:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida