Till rotfrukternas försvar
Corny:
Det här innebär alltså att en äkta rotsakssoppa är nyttig enligt alla "bantningstyper". Innehåller inte många kolisar och inte mycket fett. Guuuuuud, vilken bra mat! Billig och god, dessutom! :nod-yes:
Rotselleri är grym! Perfekt som smakförstärkare i köttfärssåser bla. Stjälksellerin är inte heller så dum, men den ska man gärna hacka ner i en kycklingsallad. Helt underbart gott!
Bookia:
Citat från: hemul skrivet 2010.04.10 - 00:35:40
Tycker du? Kan hålla med om stjälkselleri, men rotselleri är gott. :lick:
Jag hatar båda. Jag vet inte varför, men det är nåt med smaken som får mig att bara må illa. Har aldrig kunnat äta det. Morsan tvingade mig äta sån där vit morot (har ingen aning vad det heter på svenska), som var lite åt rotsellerihållet smakmässigt. Klarar inte av det heller alls idag. Det måste vara någon form av beska/bitterhet i alla tre, för det är jag superkänslig mot. Kan inte ens ta en pyttebit av grapefrukt. Kräks direkt nästan.
hemul:
Palsternacka?
Jag tror man uppfattar smaker olika mycket. Vi vet ju hur våra egna smaksinnen har ändrats sen vi la av med kolisar. Och när man var liten tyckte man ju vissa saker man gillar nu smakade vidrigt. Jag kunde spåra en liten bit sparris i en hel smörgåstårta och blev spyfärdig bara av lukten när nån öppnade en burk. Nu gillar jag det jättemycket.
hemul:
Citat från: Corny skrivet 2010.04.10 - 01:04:25
Rotselleri är grym! Perfekt som smakförstärkare i köttfärssåser bla. Stjälksellerin är inte heller så dum, men den ska man gärna hacka ner i en kycklingsallad. Helt underbart gott!
Ja! Så kan jag också äta stjälkselleri. Det är det där att bita i en sån där stjälk som är så vidrigt.
Corny:
Vidrigt? Det är ju jättegott! Speciellt om man har någon dipp till. :inlove:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida