DAMP och LCHF

<< < (2/10) > >>

Sorla:
Jag väntar också med spänning. Jag tycker ämnet är oerhört intressant.  :wave: Och jag är verkligen glad för eran skull att ni fick veta vad som fattas er unge. Vad jag förstår kan det skilja mycket, beroende på var man bor, hur villiga skola och landsting är att hjälpa till med att ställa diagnos.

Man vill ju allt gott åt de avkommor man har. Och allt som är till hjälp i den strävan är endast positivt.  :nod-yes:

idalinda:
Om det finns diagnoser ...  :laugh: en hel hög.. mest asperger och språkstörning med kort stubin .
Och ja, kosten gör nytta
och
 ja socker är levande katastrof ( efter en kvart efter intaget är 3 .värdskrig på vår ovanvåning ett faktum  !)

Minstingen som har språkstörning har fått under säkert 5 år eye-Q och Mor-Epa tabletter, och vi vågar inte vara utan,
så stor är skildnaden nu på humöret både i skolan och här hemma.
Vi har ingen annan medicinering, för det finns inget för just dom här diagnosena.

Fjällmor:
Hej!

Min storson har diagnosen ADHD och kommer också från autismspektrum men har bara drag av det kvar idag.
Vi har valt att inte mediciera ADHD'n, något storsonen själv resonerar kring här:

http://web.mac.com/fjallmor/Webbplats/Blogg/Poster/2010/2/26_adhd.html#

Det finns flera inlägg i vår blogg av mig och/eller honom om tankar kring ADHD. Botanisera gärna om du vill. Hojta och fråga om du vill. Allt är tillåtet och ingen fråga är dum.

Om omega 3
För oss var det en revolution.
Det som skedde kan jag inte skriva ner nu, men precis som i idalindas familj så vågar vi inte vara utan den. Barnen äter eye q, som det också finns en del studier på:

http://www.equazen.co.uk/default.aspx?pid=49

Hur många år är han/hon..?

:snowhappy:

Corny:
Tack idalinda och Fjällmor för era svar!
Skönt att veta att kosten kan hjälpa till såpass mycket. Har nämligen funderat mycket kring detta med medicin och mat osv. Barnet är 10 år gammalt, och jag har inte jättestor lust att proppa den lilla kroppen full med mediciner.

Fjällmor:
ok

min storson är 12

vill du ha hela artilleriet..?

:cool: :pippi:  :boxing:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida