|
hemul
|
|
« Svara #1 skrivet: 2010.03.23 - 20:13:50 » |
|
Jaså, läsa en himla massa bloggar, det har du tid med, men inte att vara här hos oss. Nähä. Läskigt det där med vaccin.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Corny
|
|
« Svara #3 skrivet: 2010.03.23 - 21:11:39 » |
|
Insulingrejen är dock inte speciellt ny. Det där har forskare testat på i många år, men kanske har det gått igenom nu då. Måste erkänna att jag inte läste artikeln så noga. Jag vet inte varför, men jag tycker att tanken på att insulin ska spridas via lungorna är lite läskig.
|
|
|
Loggat
|
Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
|
|
|
Bookia
|
|
« Svara #4 skrivet: 2010.03.23 - 21:33:15 » |
|
Jag tycker tvärtom, det känns mer "naturligt" att inta medicin på det viset än att sticka hål på hudet och spruta in det. Fördelarna är, som det nämns i artikeln, att medicinen kommer direkt i blodet via kapillärena som omsluter alveolerna.
Att slippa sticka hål på huden och på det viset orsaka lokala infektioner och inflammationer, samt slippa magbesvär om medicinen intas oralt, är ju skitbra tycker jag. Dessutom blir det lättare att dosera då mycket mindre mängder av medicin krävs, då finns även större chans att all medicin metaboliseras så vi slipper kissa ut överskottet och förorena vattnet.
|
|
|
Loggat
|
All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident. We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
|
|
|
Nora
|
|
« Svara #5 skrivet: 2010.03.24 - 08:05:07 » |
|
Intressant! Toppen Bookia, att du tar dig tid att kolla runt och sedan lägga in länkar här, tack så mycket!
|
|
|
Loggat
|
Bra sås reder sig själv ...
|
|
|
Bookia
|
|
« Svara #6 skrivet: 2010.03.25 - 01:26:00 » |
|
|
|
|
Loggat
|
All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident. We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #8 skrivet: 2010.03.25 - 16:55:53 » |
|
Ja, som den där bröstcancergenen de håller på och bråkar om. Och Monsanto som försöker patentera grisen. Fy fan! Jag tycker det är så himla konstigt att man kan patent på något som inte är uppfunnet eller konstruerat eller hur man ska uttrycka det.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Bookia
|
|
« Svara #9 skrivet: 2010.03.25 - 19:36:37 » |
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Nora
|
|
« Svara #10 skrivet: 2010.03.25 - 20:09:13 » |
|
Vi har beställt sportflaskor härifrån .. de har nappflaskor också för de som behöver det .. http://www.kleankanteen.se/shop/
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Fjällmor
|
|
« Svara #11 skrivet: 2010.03.25 - 20:24:45 » |
|
vilken fantastisk tråd! Tack!!!
|
|
|
Loggat
|
Peace, love and all that jazz! /Fjällmor
Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.
Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!
Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #12 skrivet: 2010.03.25 - 22:37:34 » |
|
Vad är gängorna gjorda av i de där flaskorna? Jag har sett stålflaskor med en gängad bussning i nån slags gulmetall.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Nora
|
|
« Svara #13 skrivet: 2010.03.26 - 00:33:47 » |
|
Vi har inte fått våra än, de är så nyligen beställda. Men vad jag har förstått så är det rostfritt stål i gängorna i själva flaskan och Polypropen (polypropylen) i korken.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
hemul
|
|
« Svara #14 skrivet: 2010.03.26 - 02:37:05 » |
|
Du kan väl rapportera sen? Fast de var ruskigt dyra om man vill ha några stycken.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|