Hannen är stor och tjock. När han lägger sig ner flyter han ut så han blir alldeles platt och rund som en hårig pannkaka.
Överlag gick lördagen bra. Raggarna höll sig på avstånd och vår kisse brydde sig inte. Hon är van vid det mesta och lade sig bekvämt till rätta på en av solstolarna. Jyckarna brydde sig inte heller om katterna, men det fattade inte raggarna. De var väldigt skeptiska. LillFian tog honan i famnen, vid ett tillfälle när hon vågade sig fram, och satte sig på en av stolarna. Då kom en av vovvarna och ville hälsa och vara med i famnen. DÅ blev det livat, för honan blev skiträtt och flög ur Fians knä med en rivstart. LillFian tjöt och katten var borta. Men hon hade lite tur ändå. Det blev bara ett väldigt ytligt rivsår med uppfläkt hud på några cm i handen. Rengjorde med tvål och vatten och satte plåster så lugnade hon sig sen.
Jag har dagjour den här veckan. Innebär sjukt tidiga morgnar. Kliver upp tio i fem och det gillas inte alls. För att ha en rimlig chans att klara det utan migrän går jag och lägger mig kl 21.00. Värdelöst tråkiga kvällar. Inatt sov jag dessutom oroligt. Isa (vår egen katt) låg inte på mina fötter. Hjärnan hade nog fullt upp med att fundera över varför hon inte gjorde det.