Nej o nej, lugn i den lilla stormen!
Rita små stugor kan väl vem som helst! Det har väl alla pysslat med sen kritåldern. Satte lite mått och ritade in fönster, veranda, en inbyggd våningssäng och garderob. I övrigt sade jag åt snickaren att stilen skulle likna huvudbyggnaden. Han var riktigt duktig att förstå min anvisningar.
Men det hade verkligen varit kul att vara en arkitekt. Det hade jag gillat. Någon gång skulle jag vilja beställa ett åretrunthus helt efter mina idéer.
Nu känner jag att jag bara måste få berätta vad vi mera har på gång. Jag snuddade vid ämnet för en tid sedan då ni trodde att det var en bebis på gång.
När vi kommer hem från semestern kommer det vara full rulle hemma, för vi ska bygga till en våning på vårat radhus. En firma kommer ta hål i taket och bygga en låda som ska inrymma ett sovrum, klädkammare och en liten toalett. Mitt arkitektoniska bidrag blir ett litet fönster på toaletten på väggen, uppe under taket, som vätter in till trapphuset där det sitter ett takfönster. Detta för att kunna få indirekt dagsljus till toaletten. En liten detalj flera grannar nappade på. Jag är jätte stolt!
Det ska bli så himla skönt att få vårat rum som saknas. Sönerna delar rum och börjar verkligen behöva egna krypin. Särskilt stora sonen. Han får ta över vårat sovrum som är störst.