Sorlas nolltolerans mot huvudvärk

<< < (3/698) > >>

Sorla:
Citat från: Corny skrivet 2010.03.23 - 21:16:14

Hrrrm, det var Immigran jag menade.  :blush: Har en väninna som lider oerhört av migrän, men ni förstår ju alla hur mycket jag har lyssnat på henne!  :redface:

Fast jag ska berätta för henne om dina positiva erfarenheter, Sorla, för jag tror att hon gör allt för att slippa eländet! Och att äta god mat är ju knappast någon uppoffring direkt.  :whink:

Men det begär ingen att du ska hålla reda på vad folk äter för medusiner, och dessutom hålla reda på alla konstiga namn de har. Det gör jag knappt själv.  :max-shock: Berätta gärna om mig. Jag kan vara ett varnande exempel.  :flirting:

Citat från: idalinda skrivet 2010.03.23 - 22:32:57

Du fick ett smörklick av mig , som en liten skönt lindrande värktablett !

:flowers: Tack, den slickar jag med glädje i mig.  :smile:  :lick:

Idag stressade jag för mycket igen. Och petade in för mycket aktiviteter runt lunch. Lunch 1 timme för sent, på 10 minuter och sedan stressa för att hinna till möte på andra sidan stan är korkat!  :smack: :bang_head: Tack, Zomig, för att jag ändå fungerar, om än i ultrarapid.  :cool: Jag tror simning med simmarväninna och skvaller i bastun ger god sömn så jag vaknar som en ny människa imorgon.

Idag träffade jag för övrigt en nybliven diabetiker. (jag visste inte att han var det förrän idag, fast jag känt honom ganska många år) Han tryckte glatt i sig ett päron och fnös åt min ruta mörk nötchoklad jag tog till kaffet. Får se om jag kan indoktrinera honom. Med kvinnlig list kanske.  :duckboob:  :lol:

Nora:
Hej Sorla  :wave:

Härligt att kosten verkar mota bort din migrän!

Min äldre syster har också migrän, men jag har faktisk aldrig reflekterat över hur hon hanterar den, förutom att hennes anfall börjar med att hon får så ont så att hon spyr, sedan är det bara för henne att dra ner rullgardinen och lägga sig.. hon säger att hon inte tål ljus när anfallen kommer.
Om hon äter mediciner, vet jag faktisk inte.

Hon verkar dock inte ha anfallen så ofta, tror det kan vara ett par gånger i månaden.

Själv har jag hudsjukdomen psoriasis och kan bara säga att kosten har gjort underverk med mina utslag :nod-yes:  De har minimerats något otroligt, på somliga ställen helt försvunnit och normal hud har återkommit  :lol:

Hoppas kosten fortsätter att påverka positivt för din del med, jag håller tummar och tår!

Sorla:
Yes! Yes! Yes! Yes! :yay: :banana: :strut: :cool-beams: :throw_flowers: :frogdance: :yeah:  :yay:

Jag fick godkännt av försäkringskassan. Jag fick det beviljat!!!  :lol: Nu kan jag vara hemma och återhämta mig utan att bli ruinerad! Jag slipper karensen!  :wave: Guuuud vad skönt att slippa den stressen!

Nora, stackars din syster! Det låter som ofta i mina öron. Tillräckligt ofta när man blir så kraftigt störd av attacken när den kommer. Jag spyr, tack och lov, nästan aldrig. Men ljud och framför allt ljus går inte alls. Det skär som knivar bakom ögonen. Fantastiskt att kosten även hjälper mot psoriasis!  :clapping: Man undrar ju hur många människor som får gå omkring sjuka utan att veta att det är maten som gör dem sjuka.  :evil:

hemul:
Grattis! Vad skönt.  :clapping:

Sorla:
 :nod-yes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida