Morotssoppa
<< < (3/7) > >>
Nora:
Nja, det var väl det han inte gjorde ... tålde brödet alltså ..  :neutral:   Både gubben och jag blev suugna dagen efter brödorgien ..  :sneaktongue:

Tänkte jag skulle ligga lågt en vecka till nu, innan vi syndar något mera.
Det vore så roligt om gubben också kunde få glädjas över lite viktnedgång  :whink:
Corny:
Men jag kan testa receptet! Nästan iaf. Mer morötter och mindre grädde (kokosmjölk blir det istället), vilken fantastisk soppa det kommer att bli! Passar min diet precis!
Gjorde en annan morotssoppa för några år sen, och den var också fantastiskt god! Ska lägga ut receptet här!
hemul:
Ja tack! Jag är helt såld på morotssoppa nu jag!  :yay:

Kokosmjölk tror jag nästan blir ännu bättre! Passar ju in i det asiatiska stuket.  :nod-yes:

Citat

Mer morötter
Ska bara varna dig, eller förbereda snarare. Det blir rätt mycket! 5 såna portioner som på bilden fick jag av den satsen. Det blir av nån anledning jättetjockt när man mixar och det blir ju inte tunnare av grädden direkt, så man får späda med rätt mycket vatten för att få det lagom. Det kan vara en effekt av bulleten förstås. Den mixar så inihelvete att det ibland blir som nån slags emulsion.  :lol:
Corny:
Det är lugnt! Jag har mängder med plastbyttor för infrysning! Visserligen slängde jag ett försvarligt lager nu iom flytt, men det kommer att byggas på! Dessutom går god mat åt otroligt fort!
hemul:
Tänk om du inte tycker om den då utan...:x_puke:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida