Ekubs viktfunderingar
Ekub:
Hellu!
I snart sju år har jag burit på massa onödiga kilon (även lite innan). Gick upp ca 15 kg på ett halvår, dem kilona kom för att stanna. Som mest har jag vägt 82,? kg, vilket är mkt för mina ca 164cm, och idag visade vågen 72,8 kg. Tycker inte jag ser mkt smalare ut så funderar på om det är muskler som har försvunnit :sad:.
Allt är inte tack vare lchf. I början började jag bara äta mindre socker och röra på mig mer, men dem sista 5-7 kilona är för att jag ätit mindre kolhydrater och mer fett...tror jag *s*.
Dags att fortsätta med dagen!
Ha det fint! Hälsningar Elin
idalinda:
Så trevligt att även du startar en egen funderings-dagbok !
Hur länge har du ätit enligt LCHF ?
Ekub:
Ja, tänkte det kunde vara bra att kanske få resopns på sina funderingar :smile:
Har bara ätit/försökt äta i någon vecka. Kanske tre?! Min rädsla är att jag tappar muskler och inte fett :shake_head:.
Det skumma är att jag i helgen fuskat väldigt mkt och adventsfikat, glöggat, julmustat o.s.v. och ändå tappade jag ett kg från en dag till en annan...vatten som försvinner ändå kanske? Drack inte myckt glögg och är ju inte så mkt alkohol i den ändå...
Corny:
Jag har mycket svårt att tro att du tappar muskler på den här dieten! Det är svältdieter som brukar ge det resultatet, och det kan man ju knappast kalla den här kosten! :biggrin1:
Troligtvis är det överflödigt vatten som du har blivit av med. Läs Tinas dagbok, så kanske du känner igen dig. Har för mig att ungefär samma sak hände henne efter nästan samma tid.
Välkommen hit, om jag inte redan sagt det, och grattis till viktminskningen! Det är ju ändå ganska så mycket som du har gått ner redan!!! :lol:
Ekub:
Julen är över och ett extra kilo har smugit sig på. Inte så konstigt egentligen, har säkert ätit två chokladkartonger själv :mad_roll:. Har ätit massa bröd också :mad_roll:. Försökte pracka på mamma det som var kvar innan dem åkte hem men hon ville inte ha det, och inte kan man kasta mat!! :sad:. Nya tag får tas, är ju inte så mycket vikt som krupit tillbaka iaf :smile:. Har fått problem när jag ätit mejeriprodukter nu igen :smack_head:...tror det är dem som spökar, om det nu kan visa sig på bara några dagar?!?
Corny: tack för välkomsthälsning!! ...men visst måste man kunna tappa muskler!? Ser ff lika rund ut tycker jag :sad:. Visserligen kommer jag in i ett par jeans som jag nästan fick stänga med våld innan och som inte gick hela vägen upp i grenen (ja, jag var bara tvugen att ha dem! ). Nu får jag ständigt dra upp dem istället för dem bara kasar av *s*.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida