Lurigt "vatten"....
hemul:
:ot:
Jag läste nyligen att kolsyra kan skada tandemaljen, den fräter tydligen. Intressant kanske för dem som använder Soda Stream...
Kümmel fleisch! Nu blev jag sugen! :dribble:
Corny:
Det läste jag med. Fast det verkar ju som att syror gör det iom att även askorbinsyra gör emaljen mer porös. Tyckte jag var lite tråkigt, eftersom jag älskar bubbelvatten.
Nizhoni:
Jag dricker bara bubbelvatten när jag måste köpa vatten av någon anledning, då går det bra att dricka men inte hemma. Tyvärr har vi ohyggligt illasmakande vatten där jag nu bor, trots att ledningen och vattenkällan är den samma som till tidigare bostad, så jag lider ofta av vätskebrist nu för tiden. Inte gillar jag heller att smaksätta vattnet med citron eller annat, vatten ska smaka vatten när jag är hemma!
Vintertid passerar gubben en kallkälla när han är ute med plogbilen så han brukar få blöta ner sig i snön för att ta sig dit och hämta vatten åt mig, det är riktigt gott vatten det. :drool:
Och en snäll gubbe. :inlove:
hemul:
Har du provat att tappa upp vatten i en karaff och låta det stå i kylen ett par timmar innan du dricker? Jag började med det för att få bort kloren, men det konstiga var att den där "rörsmaken" fösvann också! Jag har supergott vatten nu. Har två såna där "fyrkantiga" glasstillbringare med lock. När en är slut fyller jag genast på den och byter plats på kannorna så jag kan hålla reda på vilken som stått längst på avdunstning.
Nizhoni:
Jag tappar upp vatten i en karaff, helst kvällen innan, och låter den stå i rumstemperatur. Jag dricker mest vatten på morgonen/förmiddagen och vill inte ha kallt vatten, smaken är lika illa oavsett om vattnet fått stå eller om det är nytappat. Det är bara när jag får källvatten som en liter får stå i kylen till jag druckit upp den första litern.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida