Äta obegränsat?

<< < (15/16) > >>

Corny:
Enda problemet med beasås är att den skär sig ganska så lätt. Men har du gjort majjo någongång, så ska du väl fixa en bea. Principen är densamma. Vispa, vispa, vispa.  :whink: Jag har aldrig gillat att göra beasås, för jag tycker faktiskt att det är jobbigt. Men hemgjord sådan är så gudomligt god, att det kan vara värt att testa bara för den saken!  :nod-yes:

hemul:
Det är inte svårt. Man får  passa så såsen inte blir för varm bara. Det är då den skär sig.

Folk säger ofta att äggulan och smöret måste ha samma temperatur. Jag tror de blandar i hop det med majjo. En beasås som skär sig räddar man ju genom att slänga i is. Så hur kan kallt smör vara fel?  Det sänker ju temperaturen vilket är BRA.

Jag har t.o.m. slutat med det rekommenderade vattanbadet. Har lilla plattan på ettan. Efter att gulan tjocknat drar jag av kastrullen från värmen och vispar ner små kalla smörbitar som jag skurit till innan, en liten bit i taget i början. Ställer tillbaks kastrullen kastrullen helt kort på plattan och vispar järnet när det märks att smöret inte vill smälta länge. Precis som med majo kan man ploppa i smöret fortare och fortare. Misslyckas aldrig. Men låter man kastrullen stå på plattan hela tiden, då kan det vara kört på ett ögonblick om man inte är uppmärksam.

Ekub:
Jo, har gjort majo. Men det gjorde vi, om jag inte missminner mig direkt i en matberedare. Det kan man ju inte göra med bean om den ska vara varm... Ska testa ngn dag jag har tid att prova och har massa ägg o smör så jag har råd att göra fel :whistle:

Corny:
Majjo i matberedaren?  :cry: Vad är det för handarbete? Man ska väl slita lite för brödfödan?  :eeek:

(OK, jag är bara avis för att jag inte har kommit på det själv...)

Ekub:
Haha  :lmao: Ja inte vispade vi för hand iaf  :lick: Älskling säger att det är viktigare med temperaturen om man vispar med matberedare, Aj dunno bat aj traust him az ålvays :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida